vga kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ik typ in het kort het probleem (typ dit vanaf de ps3)

mn vga bereikte laatst de 120graden (waarna hij zelf ingreep). gister had ik daarom mn vga los gehaald en eens al het stof weggeblazen (was nogal extreem). mijn temps waren daarna gehalveerd en alles werkte goed. later op de avond nog eens mn pc aangezet en nog geen probleem.

vanochtend zet ik 'm aan, is het hele scherm bezaait met artefacts. en in windows heb ik gewoon zwart beeld. als ik dan reboot dan kan ik kiezen voor veilige modus (enig wat werkt), maar alles is amper leesbaar door de artefacts. En vreemd is dat ik geen heb inet heb, terwijl ik wel voor veilige modus met netwerkmogelijkheden heb gekozen.

-de artefacts zijn bij beide dvi-aansluitingen (getest met 2 verschillende kabels)
-ventilator op de pc zetten maakt niet uit

is het zeker dat het mn vga is en niet bv mn mobo? want van dat internet is wel vaag en dat het gister tot 2x toe nog wel werkte ook.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
Lijkt me vrij duidelijk dat je videokaart kapot is. Test de kaart is bij een vriend/winkel.
Volgende keer de inhoud van je systeem erbij zetten ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
het zou toch ook nog kunnen dat mn mobo brak is waardoor ik geen internet heb (hoort het in veilige modus wel te doen) en dat het agp-slot van mn mobo ook kapot is.

specs:
amd3200+
geforce6800gt
asus k8n-e deluxe
zalman 400w voeding (zm400b-aps)

de temps van mn mobo en cpu zijn in de bios gewoon goed, die van de vga kan ik niet zien, maar de vga-fan draait iig wel normaal.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10
Totdat de glazen bollen betaalbaar worden zul je zelf moeten troubleshooten.

Andere videokaart erin? Videokaart in een ander systeem? Van monitor wisselen?

Dat je geen internet hebt kan een volledig losstaand probleem zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
-RazieL- schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:53:
het zou toch ook nog kunnen dat mn mobo brak is waardoor ik geen internet heb (hoort het in veilige modus wel te doen) en dat het agp-slot van mn mobo ook kapot is.

specs:
amd3200+
geforce6800gt
asus k8n-e deluxe
zalman 400w voeding (zm400b-aps)

de temps van mn mobo en cpu zijn in de bios gewoon goed, die van de vga kan ik niet zien, maar de vga-fan draait iig wel normaal.
Internet doet het wel in de veilige modus, maar dan moet je wel de "veilige modus met netwerk" oid hebben. De gewone veilig emodus heeft nl GEEN internet ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Pubbert

random gestoord

GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:16:
[...]

Internet doet het wel in de veilige modus, maar dan moet je wel de "veilige modus met netwerk" oid hebben. De gewone veilig emodus heeft nl GEEN internet ;)
Lees de topic-start eens.

Enige wat je nu even kunt proberen is een andere monitor of andere videokaart in je systeem.
Wat voor artifacts zijn het? Strepen? vlekken? (meestal geheugenprobleem) of allemaal puntjes, dat duidt meestal op core-problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pubbert op 23-01-2008 14:22 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
voornamelijk vlakjes. wanneer het scherm nornmaal ff zwart zou moeten zijn, zit t helemaal vol artefacts. allerlei kleuren en een aantal bewegende (die zijn blauw-wit). en in de bios en in windows zit het ook helemaal vol, de tekst op het scherm is bijna onleesbaar door al die artefacts.

ik heb kunnen regelen dat ik vrijdag met een andere vga kan testen. Ik hoop dan maar dat mn vga kapot is, dan bestel ik een nieuwe voor zo'n 50euro (zolang er 2 dvi en/of vga aansluitingen opzitten vind ik 't best) en dan heb ik volgende week weer een werkende pc. Maar als het mn mobo blijkt te zijn... xD

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Resultaat?
Pagina: 1