Toon posts:

[2003] Shared folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
  1. Ik heb één Win2003 server en 5 XP-clients. Allen in dezelfde werkgroep. De 2003-bak wil ik als fileserver gebruiken en heb daarvoor de wizard gebruikt die in Win2003 standaard zit ingebakken. Tevens heb ik in de groep USERS (die de benodigde machtingen heeft voor die share) gebruikers aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoorden als die waarmee op de XP-clients ingelogd kan worden.

Desondanks blijft het bij iedere keer dat een XP-client de 2003-share benadert, noodzakelijk om de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie in te voeren. Of ik hier dan de XP-client user/pass invoer of gewoon het Administrator user/pass voor gebruik, maakt niets uit.

Het werkt dus wel, maar iedere keer die user/pass invoeren is niet helemaal de bedoeling...
  2. De PC's zien elkaar wel en alles lijkt goed te werken, maar als ik via verkenner een share van een andere PC wil bekijken gaat dat erg traag. Hij zoekt dan +/- 20 seconden en dan ineens toont ie de inhoud alsnog. Alsof de PC's elkaar niet zo goed zien?

Verwijderd

kun je geen dcpromo uitvoeren en met een domein werken? Lijkt mij logischer dan met een werkgroep en dat zal zeker een deel van je problemen oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:28:
kun je geen dcpromo uitvoeren en met een domein werken? Lijkt mij logischer dan met een werkgroep en dat zal zeker een deel van je problemen oplossen...
Ik heb via Remote uitsluitend toegang tot de Win2003 server; niet tot de XP clients. Het lijkt me dat de clients straks de server niet meer zien als ik via een domein tracht te werken, wel? Of is er een manier om vanuit de Win2003 server de clients in te stellen om via het domein te werken?

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Je zult ze in het domein moeten hangen. Dit kan op meerdere manieren, maar als het om enkele apparaten gaat kan dit het beste met de hand worden gedaan. Er is vast wel iemand die wel bij de computers kan en die de gewenste actie kan uitvoeren.

Goede omgeving opzetten kost nu 1maal wat overlast en bij geen goede omgeving. Ja, heb je ook overlast. Moet je opeens je username en wachtwoord nog een keer invullen ;)

Wilde altijd al iets over computers weten

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Alleen NTFS rechten veranderd? Wellicht staat dan de share permissie op 'authenticated user' en zou je 'everyone' kunnen proberen.

Er staan hier toch ook een andere werkgroep computers en het moet toch geen probleem zijn (dat zou wat zijn zeg, dat je elke industriële machine met windows in je domein moet gaan stoppen). Al is het wel zo dat die tijdens het opstarten al expliciet de naam/wachtwoord opgeven bij het verbinding maken naar de share.

Zou ook een domein aanraden, maar 'ff naar een domein overschakelen' lijkt me niet de beste keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door _H_G_ op 23-01-2008 15:01 ]