Toon posts:

Instellen tijd tusen oph/verz.verschillende accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via MS Outlook (office pro) wil ik graag mijn mail ophalen/verzende bij Chello.
Ik heb daar 3 accounts maar dat zijn alliasen dus het gaat via 1 hoofdadres.

Als ik dus verzenden/ontvangen kies krijg ik telkens een schermpje "netwerkwachtwoord opgeven" Mijn wachtwoord staat dan al gewoon ingevuld maar ik moet dan weer op ok klikken. Soms krijg ik wel 6 keer achter elkaar zo'n schermpje.

Nu dacht ik eerst dat er wat fout was met de passwordmanager en heb 1 en ander al gedaan om dat op te lossen. Niets helpt. Nu ben ik er achter dat als ik via "extra" "verzenden/ontvangen" de mail per allias ophaal er geen probleem is.

Ik denk dus dat de snelheid waarmee de accounts alles willen doen zorgt dat de server nog met de 1 bezig is terwijl de ander al aanklopt.

Is er een mogelijkheid om in te stellen dat bij verzenden/ontvangen er bv 5 sec. zit tussen alle accounts zodat de server tijd heeft om alles te verwerken per account?

Ik bedoel niet de tijd die de server krijgt om te reageren (standaard 1 minuut) want da's wat anders.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Waarom wil je mail ophalen per alias? Het gaat toch over 1 hoofdaccount heen, als je die ophaalt krijg je je mail voor je aliassen ook binnen. Dus kan je je aliassen uit je verzenden en ontvangen groep gooien. Heb je ook geen probleem meer lijkt mij?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik toch niet meer per allias een mail versturen of wel?

Nu kan ik gewoon kiezen vanaf welke account ik verstuur maar anders ziet toch iedereen mij "hoofd e-mail" adres als verzender?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:25 ]

• urk_forever
Jawel hoor, je verwijdert je alias accounts niet, je haalt er alleen geen mail voor op. Afhankelijk van welke versie van Outlook je hebt moet je bij Extra - Verzenden en ontvangen - Instellingen voor verzenden en ontvangen - Groepen voor verzenden en ontvangen definieren zijn.
Daar heb je 1 groep, die bewerk je en dan vink je alle account behalve je hoofdaccount uit. Je andere accounts blijven bestaan en je kunt ook gewoon via hen mail versturen, je haalt er alleen niks voor op.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
OK Thx ;) btw, maar ik moet neem ik aan WEL verzenden van de alliasen aangevinkt houden. Dan klopt het allias toch ook aan bij mijn server?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 15:24 ]

• urk_forever
Hmm, ik heb gewoon het hele account uitgevinkt. Dus dan zou hij eigenlijk niet moeten verzenden, maar dat doet hij wel :?
Maar je kan het zo testen lijkt mij. Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door urk_forever op 23-01-2008 16:00 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ergens anders staat aangevinkt dat te verzenden berichten direct worden verzonden als er internet verbinding is dus dan kan hij idd uit bij de verzenden/ontvangen. Alles gaat nu zoals ik wilde dus thx voor je hulp :)
Pagina: 1