Toon posts:

High-end beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik zoek een hele goeie en een hele mooie 24 inch beeldscherm voor digitale design, games, films, CAD etc Met iedergeval PVA paneel er in enzo.

Nou heb ik al heel wat reviews gelezen en al heel wat op dit forum gelezen maar mijn specifieke keuze stond er niet bij.

Mijn grens om uit te geven aan een beeld scherm is ongeveer 1500 euro.

Ik zit sterk te denken aan 1 van de Eizo series maar daar zie ik ook tegen strijdige reviews. Iedergeval op mijn keuze vlak.

Ik zit te denken om de HD2441W http://www.eizo.com/products/lcd/hd2441w/index.asp te kopen maar daar zie ik ook weer tegenstrijdige reviews over en ik weet ook niet of hij echt voor designing bedoeld is, want de specs zijn imo niet volledig zo mis ik bijv bit hardware calibration ( wat gradient kleuren verbetered ) als dat er op zit.

En dan zit ik te denken om deze te bestellen: http://www.eizo.com/products/graphics/cg241w/index.asp de cg241W die heeft alles aanboord als het op digitale design aan komt maar ik ben bang dat als ik games erop speel of hd films erop af speel er ghosting op gaat komen. En hij heeft trouwens 850:1 ( ik weet niet of je daar veel verschil in ziet tussen 850 en 1000:1 )

En dan heb je deze nog: http://www.eizo.com/products/lcd/sx2461w/index.asp sx2461 maar daar zie ik niet zo heel veel verschillen in als die vorige. Misschien ervaringen met de beeldscherm?

Ik heb ook anderen gezien maar ik neig toch meer naar de eizo beeldscherm.
Ik zou graag willen weten of die design beeldschermen ook goed zijn voor films en games. En of die HD2441W ook goed kan gebruiken voor design werk al mis ik toch wat opties van wat op die design beeldschermen zitten.

Ik wil dus een alles waarmee je kan designen, gamen en films kijken waarbij iedergeval de features van de design scherm op zitten en zonder al teveel problemen met ghosting, input lag enzo en natuurlijk ook qualiteit die echt super mooi is.

Dus ervaringen met deze beeldschermen of andere soort gelijke beeldschermen zijn dus gewenst :)

edit:

De reviews gaan over de HD2441W http://www.pcpro.co.uk/re...izo-flexscan-hd2441w.html
en http://www.trustedreviews...2441W-24in-LCD-Monitor/p1

Er zijn er nog een paar gebruikers ervaringen maar die kan ik niet zo meer vinden.

Thanks in advanced!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:43 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
scherm 1 en 2 zijn allebei even geschikt voor games. Beide hebben een zwart - zwart response tijd van 16milliseconden en een grijs - grijs response tijd van 6milliseconden.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:02:
Ik zit sterk te denken aan 1 van de Eizo series maar daar zie ik ook tegen strijdige reviews. Iedergeval op mijn keuze vlak.
Misschien leuk om wat linkjes naar die reviews te plaatsen :).

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie!

De ColorEdge CG241W is opzich wel duur, op prijs watch staat hij voor 1824 euro pricewatch: Eizo ColorEdge CG241W-BK

En de FlexScan SX2461W heb ik al gezien voor 1200 euro. Wat zijn de twee hoofdzakelijke verschillen van deze twee beeld schermen? Kan de SX2461W ook goed films afspelen zonder ghosting enzo?
Ik zie namelijk niet zo veel verschillen, maar dan heb ik ze beide niet in actie gezien alleen via plaatjes maar dat verteld weinig.

Wat maakt die ColorEgde net beter dan de SX2461W ?

En is die HD in termen van digtale beeld bewerking even goed als de FlexScan SX2461W?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Denk dat het met gamen wel goed zit, ik gebruik op lan-party's mn Eizo L375 en dat werkt best

wel een ander model (en vooral bejaard ding) en wel 25ms "snel" maar werkt perfect :P

Verwijderd

Topicstarter
Friendly bump! :)

ik heb ook interesse in de CE240w, zijn daar al ervaringen mee? En zie je nou echt veel verschil als je de CG241W gebruikt qua kleuren? De CG241W laat meer kleur overgangen zien, maar merk je dat nou echt als je hem tegen over de CE240w zet. Ook staat aangegeven op de NL site van Eizo dat de cg241w full hd en dus 1080p aankan maar aangezien de CE240w 1900 x 1200 kan hij toch ook 1080p aan ( die termen heb ik nooit echt begrepen ) ?
Hier een link naar de nederlandse ce240 http://www.eizo.nl/monito...c-lcd/24-inch/CE240W.html

Het is jammer dat ik niet simpel naar een winkel kan gaan en tast baar bewijs kan zien, omdat er nergens winkels zijn die hem tastbaar verkopen. Ze zijn alleen te bestellen tot zover ik weet.

Dus vandaar deze vragen.

Groetjes, Tom

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Erhm, volgens mij denk ik voor datgene wat jij wil de HD2441 (meer bedoeld voor media center/entertainment achtig zaken) of de SX2461W (meer bedoeld voor (professioneel) allround/grafisch gebruik) méér dan genoeg is. Een LCD uit de CE of CG lijn is volgens mij echt zonde. Hoezo? Bekijk de specs van de SX2461W en de CG241W maar eens op de Engelse site van Eizo en concludeer dat er maar heel weinig verschillen zitten tussen die 2 modellen...

En dat voor ruim 1000 euro minder! (ik zou het wel weten in ieder geval) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 04-02-2008 21:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mag het een beeldbuis zijn?

Dan kan ik je een Compaq P1220 aanbevelen. Voor een appel en een ei te koop op marktplaats bij diverse aanbieders, b.v. http://link.marktplaats.nl/129612743

Voor een fractie van de prijs heb je een performance en beeldkwaliteit die de allerduurste flatpanel moeiteloos overtreft.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Mij lijkt de Nec 2690WUXi ook een mooie monitor (klik). Het is een H-IPS monitor (beste IPS variant), dus met de kleuren etc. zit het wel goed (natuurlijk pas na calibratie). Hij heeft ook 12 bit LUT en is slechts 7 ms g2g.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat niemand meer op deze thread reageerde.
Onder tussen heb ik de CG241W besteld en betaald.
Die krijg ik volgende week binnen. Ik denk dat ik hier al heel blij mee ben! Ik doe veel beeld bewerking dus dit zal zwaar waarschijnlijk een goede additie zijn tot mijn arsenal!

Nog maals bedankt, wanneer ik hem heb zal ik even een reactie/review van deze beeld kanon plaatsen!

Het zou denk ik wel goed zijn om een grote topic te openen met gevarieerde high end beeld schermen voor designers enzo.

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:17:
Jammer dat je niet (op tijd?) mijn reactie hierboven hebt gelezen... maar iig alvast veel plezier met je CG241W :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Har

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:17:
Hallo!

Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat niemand meer op deze thread reageerde.
Die krijg ik volgende week binnen. Ik denk dat ik hier al heel blij mee ben! Ik doe veel beeld bewerking dus dit zal zwaar waarschijnlijk een goede additie zijn tot mijn arsenal!

Nog maals bedankt, wanneer ik hem heb zal ik even een reactie/review van deze beeld kanon plaatsen!

Het zou denk ik wel goed zijn om een grote topic te openen met gevarieerde high end beeld schermen voor designers enzo.
De thread is alweer bijna een jaar oud, maar ik ben heel benieuwd hoe je aankoop je is bevallen. Heb je hem bijvoorbeeld ook wel eens aangesloten op een PS3, HD TV decoder of Blue Ray speler?

Hartelijk dank.

Verwijderd

Inderdeed...me2! :)
Pagina: 1