Fileserver migratie

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Onlangs hebben we een nieuwe fileserver aangeschaft en zijn we klaar om de oude eruit te werken. Het gaat om nogal wat bestanden met NTFS rechten erop. Gelukkig is er robocopy zou je zeggen :)

Alleen wanneer we met robocopy de rechten laten mee kopieren veranderd hij de groep "Domeinaam\Users" naar "Servernaam\Users" en dat zelfde doet hij dus ook met de groep Administrators, maar weer niet met de groep "Domeinnaam\DNSadmins"

Je kunt dus stellen dat robocopy de groepen die hij lokaal heeft, vervangt met die normaal op domein niveau staan.

We zitten nu met twee man te googlen, maar kunnen weinig zinnigs vinden :)

Wat denken jullie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je de XP Resource Kit Robocopy binary (xp010), of de Vista (XP027) binary?
Die laatste heeft nog een paar extra opties waaronder een 'fix security'.
http://www.ss64.com/nt/robocopy.html

Alhoewel ik vermoed dat er een sterke voorkeur naar AGDLP hardcoded in zit ;)

Een alternatieve manier:
Grijp de gelegenheid aan om je fileshares te vereenvoudigen en rationaliseren.
Dan kan je zonder /copyall of /datsou werken, en kun je zelf de ACLs van tevoren goed zetten (scripten met icacls/subinacl).

Als je dat niet wil: ntbackup en dan restoren naar nieuwe server met security.

[ Voor 89% gewijzigd door alt-92 op 23-01-2008 11:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stimm
We hebben ze nu allebei geprobeerd, maar helaas, die fix die helpt niet. Ook xxcopy geprobeerd, werkt ook niet :(

En ook de Microsoft Fileserver Migration Tool doet het niet op de voor ons juiste manier! Edit: Bleek later van wel! O+

Hoe zou jouw robocopy commandline eruit zien?!

[ Voor 17% gewijzigd door stimm op 24-01-2008 00:28 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien niet de jusite methode maar je kunt ook een backup van je oude terugzetten op je nieuwe server.
Op die manier heb je je mappenstructuur en security alvast op de nieuwe.
Daarna de registry overzetten qua shares en op de dag dat je overgaat een sync doen voor de laatste data. (syncback)

Zo heb ik het thuis gedaan en het werkt goed :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• stimm
Hm, zijn aan het spelen met die subinacl /changedomain

WTF is er mis met deze regel :?

subinacl /subdirectories "E:\Migratie-test" /changedomain=nas-01=domeinnaam

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Alleen wanneer we met robocopy de rechten laten mee kopieren veranderd hij de groep "Domeinaam\Users" naar "Servernaam\Users" en dat zelfde doet hij dus ook met de groep Administrators, maar weer niet met de groep "Domeinnaam\DNSadmins"
Ik neem aan dat de nieuwe server lid is van het domain :?

• stimm
Equator schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:21:
[...]

Ik neem aan dat de nieuwe server lid is van het domain :?
Uiteraard!
Daarom is het hele verhaal voor mij ook niet meer logisch. We hebben tal van migraties gedaan op deze manier, alleen nu snap ik simpel weg niet wat ik fout doe. Beide servers hangen in het domein, en de server waar we vanaf kopieren is zelfs de PDC.

Het kopieren hebben we vanaf twee kanten geprobeerd, maar het mocht niet baten. :)

* stimm heeft hoofdpijn van het denken

• stimm
En uiteindelijk is het gelukt :)
Wat bleek, in de groep nas-01\users zat de groep domeinnaam\users!

Opgelost, en vanavond migreren maar!
Pagina: 1