Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 17:24
Op mijn Dell Latitude D830 heb ik zowel XP als Vista geinstalleerd in dual boot. Dit werkte tot voor kort altijd prima, maar na een update ronde van Microsoft wil Vista niet meer starten. De laatste driver die in safe mode geladen wordt is crcdisk.sys. Een oplossing voor het probleem is op de Sata instellingen in het BIOS te zetten op ATA mode ipv AHCI . Vista start dan prima op, maar XP niet meer :?

Mijn vraag is dan ook, weet iemand of dit probleem is ontstaan door een update van Microsoft (en kan ik die dan uninstallen?) of is er een andere oplossing?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:45
Werkt opstarten met Last known good configuration niet? of anders terug gaan naar Restore punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 17:24
Leondendungen schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:57:
Werkt opstarten met Last known good configuration niet? of anders terug gaan naar Restore punt.
Last known good configuration hielp niet. Restore point had ik niet gemaakt 8)7 ;(

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:45
Wat geeft die dan voor Stop code in het BSOD?

misschien idee om Via recovery console van de XP cd chkdsk uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook altijd even je vista een repair geven, hiermee los je niet alles op maar zal dit bestand normaal gezien wel terug overschreven worden. Let wel even op met welke update je vista dan weer laat binnen halen.