(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Heb hier nog een stuk koper buis liggen met aan de boven en onderkant een opmaat gemaakt plexiglas plaatje... ofja die moeten er nog op enzo maar heb ik al wel liggen 
De buis kan ik dan eventueel aan de buitenkant voorzien van wat stof (zwart)
En in de buis zelf, dus ook als die gevuld is een neon staafje oid, zodat de gloed door de 2plexiglas plaatjes heenkomt?
Doorsnee van de buis is 5.5cm en de buis zelf is 21.5cm lang
kan natuurlijk ook korter gemaakt worden.
De buis kan ik dan eventueel aan de buitenkant voorzien van wat stof (zwart)
En in de buis zelf, dus ook als die gevuld is een neon staafje oid, zodat de gloed door de 2plexiglas plaatjes heenkomt?
Doorsnee van de buis is 5.5cm en de buis zelf is 21.5cm lang
Ik heb vlakke zijkanten nodig, dat is meteen het hele punt. Solderen kan ik wel maar lassen is veel beter en denk ook eerder waterdicht. Een kant en klaar reservoir met een metalen zijkant is ook goed, ik heb namelijk een metalen zijpaneel nodig om een bepaalde mod toe te passen.
Als je interesse hebt kan je me mailen (via me profiel).
Als je interesse hebt kan je me mailen (via me profiel).
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Met hardsolderen is zon ding prima waterdicht te krijgen. Het enige probleem is het warm krijgen van zon stuk koper, maar met een 2e brander moet dat prima te doen zijn. Ik denk dat je je met hardsolderen ook een iets mooiere verbinding krijgt dan met lassen, als je blok goed warm is vloeit de soldeer mooi uit.watercoolertje schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:02:
Ik heb vlakke zijkanten nodig, dat is meteen het hele punt. Solderen kan ik wel maar lassen is veel beter en denk ook eerder waterdicht. Een kant en klaar reservoir met een metalen zijkant is ook goed, ik heb namelijk een metalen zijpaneel nodig om een bepaalde mod toe te passen.
Je materiaal keus is afhankelijk van je systeem. Als al je blokjes alu zijn moet je geen koper gaan gebruiken.
Misschien is het handig om een plaatje te posten van hoe het er ongeveer uit moet zien? Dat maakt het net wat duidelijker.
[ Voor 8% gewijzigd door bassie op 23-01-2008 12:21 ]
Het vragen van hulp tegen betaling doen we niet hier, vandaar dat dit topic dan ook op slot gaat...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
![]()