Mijn PS3 werkt draadloos prima i.c.m. mijn linksys WRV54G router. Media server, Divx kijken. geen probleem. Omdat ik ook wel graag DVD's op het apparaat wil kijken via het netwerk had ik bedacht één en ander toch maar via een wired connectie te gaan gebruiken.
Aansluiten op dezelfde router is peanuts. PS3 krijgt netjes een IP adres en komt door de internet connectie test heen. Wanneer ik echter van het netwerk gebruik maak op de PS3 (bijv. bij het kijken van een Divx/DVD of het downloaden van spellen) gaat dit zeer traag. Trager dan over de draadloze verbinding.
Wat ik al geprobeerd heb;
- Verschillende kabels (nieuw uit doos)
- Andere router poort
- Handmatig IP adres in PS3
- Beide apparaten hebben al de laatste firmware
- Bekende PS3 poorten van extern --> intern geforward
- PS3 in DMZ gezet
Ik kom hier niet uit en heb het sterke vermoeden dat het iets te maken heeft met de combinatie van beide apparaten bij het gebruik van ethernet. Zaken als port-forwarding of DMZ zou het niet aan moeten liggen. Mijn verbinding naar de media server (heeft geen firewall) is immers op het interne netwerk.
Aansluiten op dezelfde router is peanuts. PS3 krijgt netjes een IP adres en komt door de internet connectie test heen. Wanneer ik echter van het netwerk gebruik maak op de PS3 (bijv. bij het kijken van een Divx/DVD of het downloaden van spellen) gaat dit zeer traag. Trager dan over de draadloze verbinding.
Wat ik al geprobeerd heb;
- Verschillende kabels (nieuw uit doos)
- Andere router poort
- Handmatig IP adres in PS3
- Beide apparaten hebben al de laatste firmware
- Bekende PS3 poorten van extern --> intern geforward
- PS3 in DMZ gezet
Ik kom hier niet uit en heb het sterke vermoeden dat het iets te maken heeft met de combinatie van beide apparaten bij het gebruik van ethernet. Zaken als port-forwarding of DMZ zou het niet aan moeten liggen. Mijn verbinding naar de media server (heeft geen firewall) is immers op het interne netwerk.