Toon posts:

Wat is belangrijker? Extra videokaart of monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit straks met een luxeprobleem. Ik heb een nieuwe computer besteld met een SLI moederbord en een 8800 GTS kaart met 512 MB G92. Maar ik ben bijna jarig en zit nu te denken of ik van m'n verjaardagsgeld nog een videokaart zal kopen of een 22" HP monitor. Momenteel heb ik een 19" monitor, zo'n bakbeest van philips (niet plat dus).

Mijn vraag is dus: Hoe belangrijk is een goede TFT monitor in verhouding tot een 2de GTS kaart?

Alvast bedankt,
Adje

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

De vraag is; Wat JIJ belangrijker vindt.

Money for nothin' and your chicks for free

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Speel je veel extreem zware games? Zo nee; definitely de monitor nemen. Zo ja; speel je graag Crysis op extreme resoluties? Dan pas de 2e GTS nemen.

Maar waarschijnlijk is de monitor het beste :)

edit:
@ hierboven, touché :D

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 23-01-2008 09:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27
Dat is een persoonlijke zaak, persoonlijk liever een TFT dan nog een tweede kaart in SLI. Een TFT is leuker om op te kijken, pakt minder plaats in!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Jou keuze, zoals hierboven al wordt omschreven.
Persoonlijk zou ik voor de monitor gaan.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Keuze is vrij simpel gemaakt aan mijn kant. Een nieuw TFT scherm dus. De prestatiewinst met een 8800GTS in SLI is naar mijn weten het geld niet waard. Een TFT scherm heeft daarentegen wel een voordeel, mooier beeld en minder ruimte dat in beslag wordt genomen. Alleen waarom heb je die HP gekozen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 23-01-2008 09:52 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:53
Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen die je in de verste verte niet met elkaar kunt vergelijken. En dat is naast het feit dat wij nu totaal geen idee hebben wat je met je PC gaat doen en in wat voor staat je huidige monitor verkeerd. Ook de rest van je PC specs zijn makkelijk om te weten want als je een 8800GTS bij een 4000+ stopt heeft hij vrij weinig nut om er nog 1 bij te zetten.

Dus, om een lang verhaal kort te maken:

- Waar gebruik je de PC voor? (gamen waarschijnlijk, welke games?)
- Wat voor monitor is het en geeft deze nog goed beeld? (heb je behoefte aan een LCD?)
- Specs van je PC?

Tegenwoordig vind ik persoonlijk dat de LCD's minstens zo'n goed beeld geven als de CRT's. Eigenlijk nog beter. En in het kader van ruimtebesparing is die keuze ook niet zo moeilijk.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je dan toch een nieuws scherm wil halen neem dan voor iets meer een 24" scherm met 1920x1200 resolutie, heb je een stuk meer aan dan die 22" schermen en _dan_ gebruik je die 8800GTS pas echt volledig :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niet uitgeven is ook een optie.

Je grafische kaart zit op highend prestatieniveau, SLI draaien geeft soms (maar niet altijd) winst en de winst is zeker geen 2x (in zeldzame specifieke omstandigheden wel).

Een goede 19" bakbeest blijft goed, dat ga je nog niet buiten zetten. TFT blijft beetje minderwaardig, in ghosting, kleurweergave, refreshrate/framerate,... en resolutie. Het werkt goed in op 1 bepaalde resolutie, maar als je de resolutie wat hoger of lager wilt zetten, dan is het ook niet alles.

De TFT kan als een 2de scherm dienen, bv bij World in Conflict als extra commanderscherm naast het lokale slagveld laten zien. Of voor de EVE-spelers, die 2 accounts tegelijkertijd draaien en dat kan op 2 schermen. Zo kan ik grafisch kritische zaken op de bakbeest houden en spielerij op een TFT tonen.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 23-01-2008 09:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een Tweaker kan zelf kiezen. Zeker in een geval als dit gaat het erom dat je zelf je eisen vastlegt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.