Toon posts:

Kruidvat "HDMI speler" met DVD-Audio?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik liep gisteren langs een Kruidvat drogist waar een bord buiten stond dat een "HDMI speler" aanprees voor €39.99. Op zich een treffende omschrijving maar wat vooral mijn aandacht trok was dat in het rijtje van ondersteunde formaten DVD-Audio ook stond. Dat had ik nog niet eerder gezien bij zo'n goedkoop apparaat.

Natuurlijk even naar binnen gelopen om wat meer uit te vinden maar nadere inspectie van de doos leidde me tot de conclusie dat het waarschijnlijk een vergissing was.

's Avonds thuisgekomen vond ik een kruidvatdfolder in de bus met dezelfde aanbieding en dezelfde fout. Zie blz. 54. Hij staat ook hier op de kruidvat site: http://www.internetvoorde...=pageProduct&ProdID=22153

Als je echter hier op de site van de fabrikant kijkt zie je nergens DVD-Audio vermeld: http://www.q-media.eu/fun...Lid=4&pnav=;2;12;&item=29

Heeft iemand dit apparaat gekocht? Kun je bevestigen of DVD-Audio het wel of niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij dat ze gewoon geluid bij een dvd film bedoelen. Niks bijzonders dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:10

bwx

Lijkt me ook dat ze eerder een DVD bedoelen met audio-tracks of een concert op dan een echte DVD-Audio... Je mag die mensen ook niet kwalijk nemen dat ze der geen knal van kennen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:40
Jammer, geen officiele DIVX suppport,

Dan maar de Philips 5960 kopen om mn marantz #$^#&-teding te vervangen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:05:
lijkt mij dat ze gewoon geluid bij een dvd film bedoelen. Niks bijzonders dus ;)
Ja, dan schrijf je toch niet "DVD-video, DVD-audio, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, S-VCD, CD, CD-R, CD-RW, Kodak picture en MPEG4" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:56

hstoker

Yatta!

Zou me niks verbazen als hij het wel slikt. Ik heb een tijdje geleden een Silvercrest dp5400x bij de Lidl gekocht voor 65 euro. Hiervan kan ik in de handleiding en op de doos geen ondersteuning voor DVD audio vinden.

Toch vorige week eens een DVD-A voor de lol er in geduwd, speelt hij dus gewoon af :)

Kortom, gewoon proberen, en als hij het niet doet, gewoon terugbrengen en zeggen dat hij datgene niet doet waarmee ze adverteerden.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
hstoker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:24:
Zou me niks verbazen als hij het wel slikt. Ik heb een tijdje geleden een Silvercrest dp5400x bij de Lidl gekocht voor 65 euro. Hiervan kan ik in de handleiding en op de doos geen ondersteuning voor DVD audio vinden.

Toch vorige week eens een DVD-A voor de lol er in geduwd, speelt hij dus gewoon af :)
Veel DVD-A schijfjes hebben ook DD/DTS inhoud, juist om compatible te zijn met gewone DVD spelers. Weet je zeker dat je speler die niet gewoon afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:35

servies

Veni Vidi Servici

hstoker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:24:

Kortom, gewoon proberen, en als hij het niet doet, gewoon terugbrengen en zeggen dat hij datgene niet doet waarmee ze adverteerden.
Weet je zeker dat het DVD-A gedeelte werd afgespeeld en niet het 'gewone' 'audiospoor' wat op iedere DVD zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 19:58

netblade

Sunrise

Alleen al voor die HDMI kabel is het het geld wel waard, die dingen kosten nogsteeds een euro of 50. En hier krijg je er dan nog een dvdspeler bij ook :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
netblade schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:58:
Alleen al voor die HDMI kabel is het het geld wel waard, die dingen kosten nogsteeds een euro of 50. En hier krijg je er dan nog een dvdspeler bij ook :)
Hdmi kabel 50 euro? Waar koop jij die dingen dan?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

netblade schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:58:
Dat valt wel weer mee hoor http://www.modern.nl/wink...ProdId2=Aansluitmateriaal |BANDRIDGE |LVB 4000 HDMI KABEL

13.95.. neem aan dat ze geen kabel met vergulde connectoren bij deze speler pakken, die kosten wel 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

servies schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Weet je zeker dat het DVD-A gedeelte werd afgespeeld en niet het 'gewone' 'audiospoor' wat op iedere DVD zit?
Ik heb de DVD zelf gebrand, met alleen een AUDIO_TS folder, dus ben er vrij zeker van dat het een 'echte' audio dvd was :)

Deze files dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
AUDIO_TS/ATS_01_0.BUP   4.00 kB
AUDIO_TS/ATS_01_0.IFO   4.00 kB
AUDIO_TS/ATS_01_1.AOB   1.00 GB
AUDIO_TS/ATS_01_2.AOB   1.00 GB
AUDIO_TS/ATS_01_3.AOB   1.00 GB
AUDIO_TS/ATS_01_4.AOB   346.14 MB
AUDIO_TS/AUDIO_PP.IFO   128.00 kB
AUDIO_TS/AUDIO_SV.BUP   4.00 kB
AUDIO_TS/AUDIO_SV.IFO   4.00 kB
AUDIO_TS/AUDIO_SV.VOB   1.56 MB
AUDIO_TS/AUDIO_TS.BUP   14.00 kB
AUDIO_TS/AUDIO_TS.IFO   14.00 kB
AUDIO_TS/AUDIO_TS.VOB   83.13 MB

[ Voor 38% gewijzigd door hstoker op 23-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

(jarig!)
hstoker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Ik heb de DVD zelf gebrand, met alleen een AUDIO_TS folder, dus ben er vrij zeker van dat het een 'echte' audio dvd was :)
Als een "gewone" DVD de keuze heeft uit meerdere talen, dan staan deze in de AUDIO_TS folder. Dan kan het dus nog steeds een gewone DVD zijn. Ik weet niet hoe een audio DVD in elkaar steekt, maar jouw test toont dus niks onomstotelijk aan.... helaas.

Er staat trouwens niks over upscaling (naar HD resolutie), of de speler dat ondersteunt. Of kijk ik daar overheen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:19:
[...]

Ja, dan schrijf je toch niet "DVD-video, DVD-audio, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, S-VCD, CD, CD-R, CD-RW, Kodak picture en MPEG4" ?
Hoort MPEG4 wel in dat rijtje dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

ajhaverkamp schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Als een "gewone" DVD de keuze heeft uit meerdere talen, dan staan deze in de AUDIO_TS folder. Dan kan het dus nog steeds een gewone DVD zijn. Ik weet niet hoe een audio DVD in elkaar steekt, maar jouw test toont dus niks onomstotelijk aan.... helaas.

Er staat trouwens niks over upscaling (naar HD resolutie), of de speler dat ondersteunt. Of kijk ik daar overheen.
Nee hoor, deze staan dan gewoon gemultiplexed in de VOB files in de VIDEO_TS folder :)
DVD-Audio is a separate format from DVD-Video. DVD-Audio discs can be designed to work in DVD-Video players, but it's possible to make a DVD-Audio disc that won't play at all in a DVD-Video player, since the DVD-Audio specification includes new formats and features, with content stored in a separate "DVD-Audio zone" on the disc (the AUDIO_TS directory) that DVD-Video players never look at. New DVD-Audio players are needed, or new "universal players" that can play both DVD-Video and DVD-Audio discs. Universal players are also called VCAPs (video-capable audio players).
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#1.12

[ Voor 36% gewijzigd door hstoker op 23-01-2008 12:34 . Reden: link + quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag keurig antwoord van Internetvoordeel.nl (Kruidvat):

"Bedankt voor uw e-mailbericht. Ik heb het nagevraagt bij onze inkoper en de HDMI dvd speler speelt inderdaad geen dvd-audio discs. Deze informatie hebben wij ook foutief aangeleverd gekregen. Online is de informatie ondertussen aangepast. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hstoker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Nee hoor, deze staan dan gewoon gemultiplexed in de VOB files in de VIDEO_TS folder :)

[...]

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#1.12
In die zin klopt jouw redenering dat dvd-audio afkomstig is van de zelfde familie als de dvd. Alleen is een muziekdvd iets anders dan een dvd-audio dvd. Een dvd-audio dvd kan dan ook niet worden afgespeeld met een normale dvd-speler, tenzij zoals ook eerder is aangegeven er naast de dvd-audio track ook een dd 5.1 track op de dvd is gezet. Wat je dan hoort in een normale dvd-speler is de dd5.1 track, wat eigenlijk precies hetzelfde is als een muziekdvd. Uhhh, snap je het nog?

Een audio-dvd (normale muziekdvd) is dus wat anders als een dvd-audio dvd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:21:
[...]

In die zin klopt jouw redenering dat dvd-audio afkomstig is van de zelfde familie als de dvd. Alleen is een muziekdvd iets anders dan een dvd-audio dvd. Een dvd-audio dvd kan dan ook niet worden afgespeeld met een normale dvd-speler, tenzij zoals ook eerder is aangegeven er naast de dvd-audio track ook een dd 5.1 track op de dvd is gezet. Wat je dan hoort in een normale dvd-speler is de dd5.1 track, wat eigenlijk precies hetzelfde is als een muziekdvd. Uhhh, snap je het nog?

Een audio-dvd (normale muziekdvd) is dus wat anders als een dvd-audio dvd.
Ik zal het morgen eens precies uitzoeken, nu office space kijken :)

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:58
Hoe zit het met DIVX en XVID? ik zie nu weer een aanbieding staan van vermoedelijk dezelfde dvd speler vor 50,- want ik heb helaas de silvercrest aanbieding van de lidl gemist.

linkje
http://www.internetvoorde...93o7hcvktea67iu1ok3sg5d24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK HEB DE SPELER OOK HDMI SPEELT GOED ZIE ALLEEN GEEN VERSCHIL WAT IK NIET AAN DE PRAAT KRIJG IS DE KARAOKE FUNCTIE MICROFOONS WERKEN NIET OP DE SPELER WEET IEMAND DIT O-)

Modbreak:Zet je capslock eens uit, gebruik leestekens, lees de hanleiding..!

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 03-03-2008 10:25 ]

Pagina: 1