Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17
Dilemma!

Zoals de topictitel zegt; wanneer ik mijn TV aansluit op de pc krijg ik, sinds gisteren, geen geluid meer door. Op mijn headset krijg ik, vanuit hetzelfde audio-poortje wel normaal geluid.

Ik gebruik dus gewoon het groene poortje voor een 2 channel output.. Maar op de een of andere manier wil hij het gewoon niet meer doen.

Tot aan gisteren heeft het prima gefunctioneerd, en ineens wil het niet meer (ik vermoed sinds de nieuwste ATi drivers, al kan ik me niet voorstellen dat dan mijn headset wel de juiste output heeft en mijn TV helemaal geen output).

Ik heb verschillende aansluitingen geprobeerd op de TV, maar helaas wilde dit niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Zoals je zelf al getest hebt je output is goed, is het kabeltje naar de tv nog wel goed ?

En anders even een andere bron naar je tv aansluiten (mp3 speler bvb).

Mischien heb je de input van je tv opgeblazen door het uitzetten van de computer (randaarde probleem de bekende plop zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

- Als je nu eens probeert of dat beeldscherm ook geen geluid geeft als je hem op een andere source aansluit (ander pc, mp3 speler enzo).

Als het dan nog niet werkt ben ik bang dat er waarschijnlijk een contact kapot is in je monitor.

- Toevallig het monitor verplaatst net voordat hij het niet meer deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
ErikRedbeard schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:13:
- Als je nu eens probeert of dat beeldscherm ook geen geluid geeft als je hem op een andere source aansluit (ander pc, mp3 speler enzo).

Als het dan nog niet werkt ben ik bang dat er waarschijnlijk een contact kapot is in je monitor.

- Toevallig het monitor verplaatst net voordat hij het niet meer deed?
Hm, ook met mijn iPod wil hij geen geluid meer geven.. :(

Nee, monitor is niet verplaatst

//edit

Het vreemde is dat mijn DVD-speler die op een ander scart-poortje aangesloten staat wel gewoon geluid geeft!?

[ Voor 10% gewijzigd door blaCkduSt op 23-01-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niets op mute? Juiste externe kanaal gekozen? Kabels goed vast?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Hero Of Time schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:27:
Niets op mute? Juiste externe kanaal gekozen? Kabels goed vast?
Jup, alles staat goed. Wat ik nu nog even ga proberen is het scart-poortje waar de dvd-speler op zit..

//edit

Nee, ook geen succes mee!

[ Voor 6% gewijzigd door blaCkduSt op 23-01-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals traxion al zei, vervang de kabel eens. Toen je je mp3 speler er aan hing, gebruikte je zeker dezelfde kabel als voor de computer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Hero Of Time schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:05:
Zoals traxion al zei, vervang de kabel eens. Toen je je mp3 speler er aan hing, gebruikte je zeker dezelfde kabel als voor de computer?
Klopt, al heb ik het inmiddels met 2 verschillende kabels getest zonder resultaat (en van beide kabels weet ik dat ze gewerkt hebben; sterker nog, wanneer ik deze aansluit op de input van een oude stereo-installatie werkt het feilloos).

//edit

Na een (ietwat professionelere) kabel gevonden te hebben (goudkleurige connectoren) werkt het ineens weer..

Bedankt voor jullie tijd & suggesties!

[ Voor 14% gewijzigd door blaCkduSt op 23-01-2008 11:27 ]

Pagina: 1