Toon posts:

Macbook dock

Pagina: 1
Acties:
  • 1.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet zeker of ik dit topic nu het beste hier kan plaatsen of in het casemodding topic. Mocht het hier verkeerd staan hoor ik het wel.

Ik ben zelf al enige tijd in het bezit van een MacBook en mijn PC gebruik begint daardoor sterk te verminderen. Mijn plan is daarom om de MacBook thuis ook als een soort van 'desktop' te gaan gebruiken. Ik heb al een 19" monitor welke perfect bij mijn Mac past. Nu wil ik alles wat makkelijker maken en dmv een soort van dock mijn Mac gewoon in 1 handeling inklikken zodat ik aan de slag kan. Ik ben op de hoogte van het dock van bookendz: http://www.bookendzdocks....for_13_MacBook_White.html maar als je het mij vraagt is deze duur en lelijk. Ik ben dus van plan zelf een dock te bouwen.

Daarom enkele vragen
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de bouw van een dock voor een Macbook of mensen die in het bezit zijn van een dock
- Zijn er andere docks als die van Bookendz
- Is er een mogelijkheid om de Macbook op te starten wanneer deze gesloten is dmv een extern toetsenbord

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik gebruik m'n macbook ook on the road en thuis als desktop (met extern scherm, tobo en muis).
Maar het in stoppen van kabels is echt 2 seconden werk, en om daarnou zo'n mega nutteloos dock voor aan te schaffen is mij iets teveel v/h goede en ik zie het nut er niet van in.

Als ik thuis kom dan plug ik gewoon 2 usb kabels erin (waarvan er 1 weer van een dock is waar er ook weer 4 aan zitten) die mijn printer, externe schijven, ipod dock omvatten. Mini-dvi kabel erin voor het scherm, kabeltje voor m'n soundsticks en de magsafe kabel erin.
Het zijn natuurlijk wat kabels, maar voor mij totaal niet onhandig. Ik zou dus zelf niet het geld aan zo'n dock uitgeven.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:41:
Weet niet zeker of ik dit topic nu het beste hier kan plaatsen of in het casemodding topic. Mocht het hier verkeerd staan hoor ik het wel.

Ik ben zelf al enige tijd in het bezit van een MacBook en mijn PC gebruik begint daardoor sterk te verminderen. Mijn plan is daarom om de MacBook thuis ook als een soort van 'desktop' te gaan gebruiken. Ik heb al een 19" monitor welke perfect bij mijn Mac past. Nu wil ik alles wat makkelijker maken en dmv een soort van dock mijn Mac gewoon in 1 handeling inklikken zodat ik aan de slag kan. Ik ben op de hoogte van het dock van bookendz: http://www.bookendzdocks....for_13_MacBook_White.html maar als je het mij vraagt is deze duur en lelijk. Ik ben dus van plan zelf een dock te bouwen.

Daarom enkele vragen
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de bouw van een dock voor een Macbook of mensen die in het bezit zijn van een dock
- Zijn er andere docks als die van Bookendz
- Is er een mogelijkheid om de Macbook op te starten wanneer deze gesloten is dmv een extern toetsenbord
Je kan de Macbook niet opstarten als hij gesloten is, je zal hem echt open moeten klappen en aan moeten zetten. Mijn oplossing daarvoor? Zet hem niet uit maar in sluimer-stand.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 18:31
Waarom gebruik je hem dan niet als 3de beeldscherm? Dan is ie gewoon open en je kan er je itunes, messenger, etc. dumpen

[ Voor 40% gewijzigd door joint_me op 24-01-2008 09:01 ]

Hello fellow humans

Verwijderd

joint_me schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:00:
Waarom gebruik je hem dan niet als 3de beeldscherm? Dan is ie gewoon open en je kan er je itunes, messenger, etc. dumpen
Gebruik hem zelf ook vaak als desktop met extern beeldscherm, tobo en muis. Nadeel van de macbook als tweede scherm nemen is dat je muis soms verdwijnt naar het tweede scherm. En als je regelmatig boven of onder in een hoek werkt met je muis dan gaat dat snel irriteren. Dus in sommige gevallen is je macbook als tweede scherm gebruiken zeker niet ideaal.

Heb zelf itunes daarom in een andere space gezet en dan kun je ook altijd gemakkelijk switchen. Coversutra erbij en zie geen reden om een scherm apart voor itunes te hebben ;)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 18:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:14:
[...]

Gebruik hem zelf ook vaak als desktop met extern beeldscherm, tobo en muis. Nadeel van de macbook als tweede scherm nemen is dat je muis soms verdwijnt naar het tweede scherm. En als je regelmatig boven of onder in een hoek werkt met je muis dan gaat dat snel irriteren. Dus in sommige gevallen is je macbook als tweede scherm gebruiken zeker niet ideaal.

Heb zelf itunes daarom in een andere space gezet en dan kun je ook altijd gemakkelijk switchen. Coversutra erbij en zie geen reden om een scherm apart voor itunes te hebben ;)
Ik ben het met je eens, maar ja als je je irriteert aan het feit dat je je macbook open moet doen om hem aan te zetten :x

Hello fellow humans

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik heb net ontdekt hoe het wel kan: je moet instellen bij energiebeheer, dat je computer automatisch opnieuw moet starten na een stroomstoring. Als je nu je Macbook uitzet, alles aansluit en als laatste de magsafe adapter, dan gaat hij aan zonder dat je hem open hoeft te klappen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de MacBook dicht kunnen gebruiken zodat ik meer ruimte overhoud op mn bureau ;) Die tip met stroomuitval ga ik proberen zou ideaal zijn als de Mac dan weer gewoon opstart.

Verwijderd

Zoveel moeite is het toch niet om je Mac aan te zetten en het scherm meteen dicht te klappen (los van het feit dat vrijwel iedereen 'm in sleep zet ipv uit)?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf zet ik hem meestal aan door op de afstandsbediening te drukken. Als je de MB even openklapt zal hij het interne scherm ook gebruiken ipv enkel het aangesloten scherm, dat wil ik meestal niet, door de remote te gebruiken speelt dat probleem niet, de MB blijft immers gewoon dicht.

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:05:
Ik wil de MacBook dicht kunnen gebruiken zodat ik meer ruimte overhoud op mn bureau ;) Die tip met stroomuitval ga ik proberen zou ideaal zijn als de Mac dan weer gewoon opstart.
Je kan natuurlijk ook gewoon het powerknopje van je MacBook indrukken en vervolgens je mac dichtdoen, scheelt een hoop gekloot met instellingen, bewerkstelligt volgens mij hetzelfde resultaat ;)

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:38:
Zelf zet ik hem meestal aan door op de afstandsbediening te drukken. Als je de MB even openklapt zal hij het interne scherm ook gebruiken ipv enkel het aangesloten scherm, dat wil ik meestal niet, door de remote te gebruiken speelt dat probleem niet, de MB blijft immers gewoon dicht.
Nee hoor, je kunt hem gewoon aanzetten (als 'ie uit is, niet in sleep dus) en meteen daarna dichtklappen. Hij gebruikt dan alleen het externe scherm.

Het lijkt me overigens sterk dat een Macbook die uit staat aan gaat m.b.v. de afstandsbediening :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 11:15 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30
Hij zal wel in Sluimerstand staan dan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:51:
Hij zal wel in Sluimerstand staan dan.
Uiteraard, want waarom zou je überhaupt een MB uit willen zetten?

🌞🍃

Verwijderd

Datafeest schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Waarom niet? Minder nutteloos verbruik is altijd beter.

Verwijderd

Datafeest schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:27:
[...]

TS heeft het meermaals over echt uit, want anders heb je ook niks aan boot-on-power e.d. uiteraard.
Pagina: 1