Is mijn powercolor MX gaar of juist mijn beeldbuis

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een power color mx en een packardbell 7480 beeldscherm.

Het beel is erg onrustig, ik zie als ik goed kijk, vooral op een witte echtergrond lichte streepjes door mijn beeld, ik vind dit dermate irritant dat ik een nieuwe video kaart of beeldscherm aan wil schaffen.

Op mijn oude systeem merkte ik er bniets van met deze monitor(dat was een TNT 2 ultra).

Mijn beeldbuis loopt nu op 85 hz!

Verwijderd

als je hem zwaar overclocked hebt zet dan even lekker terug :) en als je een via chipset mobo hebt installeer dan even leuk via 4 in 1 en experimenteer met de reference drivers van nvidia die je gewoon op de nvidia.com site kunt downloaden , want die zijn toch beter dan de standaard bagger drivers die je erbij krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik heb uiteraard met1 de goede nvidia drivers geinstalleerd ;)!

Maar aan de 4 in 1 drivers heb ikke mijzelf nog niet gedacht! Ik hoop dat het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 17:02 schreef Darkman het volgende:
als je hem zwaar overclocked hebt zet dan even lekker terug :) en als je een via chipset mobo hebt installeer dan even leuk via 4 in 1 en experimenteer met de reference drivers van nvidia die je gewoon op de nvidia.com site kunt downloaden , want die zijn toch beter dan de standaard bagger drivers die je erbij krijgt
De Via 4 in 1 drivers hebben niet veel geholpen, maar toch bedankt!

Verwijderd

hmmmm , vaag , ik zou de HZ wat lager zetten en/of de beeldresolutie ..
en met spellen heb je dna ook hetzelfde probleem .., hoe oud is de monitor ?
heb je em overgeclocked etc.
wat meer info plz

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is ongeveer 3 jaar oud, maar doet het met de TNT2 nog goed op oude systeem.

Draai nu 85 hz, op 60 hz minder last, maar dat is bagger. Kaart is nog niet overgeklockt. Ik heb nog geen games gedraait, maar ik vind het wel vet irritant als ik in word met dat gezeik zit!

Verwijderd

dan kan het dus niet aan je video kaart liggen aangezien je monitor het nog op een ander systeem nog goed doet
effe doe agp poort schoonmaken alsie stoffig is ?!? kabeltje in/out etc en anders:

checkn of je nog garantie op de kaart hebt zodat je em nog terug kan brengen.
dan zou ik gewoon effe terug gaan en checken wat het probleem is ..
misschien wel een leuk nieuw kaartje voor noppes ,

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu op 75 hz, en ik heb het nu niet meer. Ik moest wel mn screen groter maken maar nu is alles weer ok!

Als dat op deze manier lukt, dan is er toch niets met mn video kaart:? of wel soms?

Verwijderd

Nope ;-))

je mx-je gaat weer lekker draaien , voortaan gewoon effe goed de instellingne doorchecken !

suc6 met de games :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

Tijd om de coolbits te enablen >:)!

I trouwens een nieuw systeem kan ook bijna niet dat er dus stof ergens zit!

En by the way, als er iets mis zou zijn met die kaart, wat zou het dan kunnen zijn:?

Verwijderd

gewoon een brakke schakeling ergens ofzo , productie foutje ?!?
etc hele weaslijsten , t ding betsaat uit veel kleine onderdeeltjes die ''erg'' snel beschadigen als je niet voorzichtig doet :(

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 15 februari 2001 16:53 schreef Ro2 het volgende:
... Het beel is erg onrustig, ik zie als ik goed kijk, vooral op een witte echtergrond lichte streepjes door mijn beeld, ik vind dit dermate irritant dat ik een nieuwe video kaart of beeldscherm aan wil schaffen...
Is het storing op het niveau van pixels, of is het eerder een rasterfoutje ?

Trinitron/diamondtron monitors (jeweetwel, met 2 van die hele dunne lijntjes in beeld) willen nog wel eens een probleempje hebben met de afstelling van het openingsrooster.

(Mensen die toevallig een iiyama monitor handleiding hebben voor een diamondtron model kunnen precies opzoeken wat het is)

[quote]Als een zwarte vertikale streep op het scherm verschijnt, moet u met uw hand een lichte klap op de zijkant van de monitor geven./quote]

Ik heb wel eens vertikale grijze lijntjes in beeld. Een lichte klap helpt altijd.

Maareuhh, ik loop vooruit op het probleem. Als je inderdaad een trini/diamondtron monitor hebt en de symptomen kloppen, dan kan ik nog meer vanuit de handleiding overtypen zodat je weet hoe het opgelost kan worden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar toch bedankt, ik heb een Packardbell monitor!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... gaat om het soort/type beeldbuis, niet om het type/merk monitor ;-) Zou best kunnen (weet ik niet) dat Pack'bell ook dit soort beeldbuizen in het assortiment heeft zitten. ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ik heb daar ook last van met mijn powercolor
MX. Eerst een tnt Vanta kaartje -> nergens last van.
Ik heb die powercolor handmatig opgeklokt tot 175/175.
Soms heb je gewoon wel alst van die strepen en soms niet.

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
't kan ook aan je voeding liggen.

(al 2 personen tegengekomen met gelijksoortige problemen en waarbij de voeding de boosdoener was)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel behoorlijk K*T!

Maar om nu direct de voeding er uit te gaan slopen lijkt me nu niet zo'n geschikt plan!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 18:39 schreef Matt het volgende:
Ik heb daar ook last van met mijn powercolor
MX. Eerst een tnt Vanta kaartje -> nergens last van.
Ik heb die powercolor handmatig opgeklokt tot 175/175.
Soms heb je gewoon wel alst van die strepen en soms niet.
Op hoeveel Hz loopt het ding bij jou?

Verwijderd

85 hz. Minder maakt niet veel uit.

Heb trouwens geloof ik maar een 230 W. voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het wel een beetje als het iets minder is, maar niet echt super veel!

Heb je trouwens enig idee of dit probleem er ook is bij andere geforce kaarten, want dan ruil ik deze fftjes om, ik heb dus een 300 watt voeding, lijkt me niet dat het daar dan aan ligt!:?!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? want dan schaf ik ff de de asus geforce mx aan!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Ik heb dit probleem dus ook, en een vriend van mij had er ook last van, goedkoop=duurkoop, ik ga de mijne morgen ruilen, trillend beeld, kleuren die verschieten (kep overigens wel een 300w voeding)

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Dit is een bekend probleem van de geforce mx, kheb hier al eerder over geschreven.
Die geforce kaartjes hebben een brakke rfi filtering erop zitten, wat het precies is en hoe je het op kunt lossen (als je dat durft) staat hiero...

http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html#prophet2MX

Punt is dat nvidia ook van het probleem op de hoogte is en dat techneuten al aan het onderzoeken zijn wat er aan te doen valt (eventueel driverupdate, maar dat kan volgens mij niet helpen)
Het ligt aan die baggere filters in samenwerking met trintron en of diamondtron beeldbuizen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik dat ga proberen, mij te lastig ;(! Dan maar mn oude TNT Viper 770 van diamond er in plaatsen :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zei dat het probleem ook met TNT's voorkomt in je geschreven stukje, maar daar heb ik niet echt last van met mn viper 770 van diamond(TNT 2 ultra 32 mb)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

lekker, kep m'n powercolor een :r gegeven en terug gebracht. Sind een paar uur degelukkige beziter van een hercules twinview :) heerlijk geen strepen vlekken trillingen meer ook ben ik die vierkant blokken (vid mem rot denk ik)in 3d games kwijt :)

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik ook maar zoiets aanschaffen, misschien dat de asus of creative labs een stukkie beter is!

Die vierkante blokken had ik ook, maar dat pas nadat ik hem had overgeclocked >:)!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
MMhh, ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit (scherpheid) op mijn voodoo3 een stuk beter was dan mijn huidige ms-starforce 818 gf2mx.. Misschien dat ik ook iets heb aan bovenstaande link (http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 01:44
euh
ik moet zeggen
ik heb sinds vrijdagavond ook een powercolor gf2x (twinview 32mb SDR +TVout).
en ik heb dit ook.

het gare is dat het alleen voorkomt als een achtergrond egaal en fel is (bijvoorbeeld het wit van Explorer of een internet site)..

in games en met andere shit heb ik nergens last van.
mijn beeldscherm is een berendoude CTX 15" en ik werk op 1024x768x16 bit @ 85Hz.

(je zit idd diagonale strepen door het beeld rollen)..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Misschien heb je hier iets aan: [topic=128902]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

De Asus 7100 heeft nergens last van (heb 'm een paar dagen gehad), dus het is geen typisch MX probleem. Ik word elke keer voor gek verklaard als ik beweer dat het gewoon door die brakke Power Color zooi komt, maar dit soort topics bevestigen toch elke keer weer m'n vermoeden :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat probleem ook met een powercolor Geforce 2 MX.

En ik heb ook de oplossing gevonden: Je moet het I/O voltage iets opschroeven!

Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat het werkt maar het werkte hier wel. (Op een KT7A)

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ik wil het IO voltage best iets opschroeven maar weet je zeker dat dat ook goed gaat op een BX133 plank (PIII) :?
geen zin om iets te slopen door het fixxen van dit probleem :)
btw dat solderen is leuk maar daar ga ik toch echt niet zelf aan beginnen, die kaart is 2 dagen oud, als ik daar met de soldeerbout aan kom dan kan ie de prullenbak gegarandeerd in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 maart 2001 17:39 schreef -ScuL- het volgende:
ik wil het IO voltage best iets opschroeven maar weet je zeker dat dat ook goed gaat op een BX133 plank (PIII) :?
geen zin om iets te slopen door het fixxen van dit probleem :)
btw dat solderen is leuk maar daar ga ik toch echt niet zelf aan beginnen, die kaart is 2 dagen oud, als ik daar met de soldeerbout aan kom dan kan ie de prullenbak gegarandeerd in!
Als ik jou was zou ik 'm gewoon omruilen voor een Asus 7100 of een Hercules/Guillemot MX kaartje. Scheelt misschien een paar tientjes?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
nee eerlijk gezegd ben ik best tevreden met het kaartje (en ik zit krap in tientjes maar dat terzijde :P )..

ik heb mijn IO voltage nu op 3.60V staan ipv 3.50V en de strepen zijn VERDWENEN....
:D

ik denk dat mijn PCtje dat voltage wel aan moet kunnen, nietwaar?. problem solved dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
herstel:
problem NOT solved..
mijn PC werd na een uurtje draaien op 3.60 IO 56 graden IDLE.. :o
heb hem dus maar weer terug gezet en nu is hij weer braaf 31 graden :)
maar nu heb ik het strepenprobleem dus weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 maart 2001 16:19 schreef -ScuL- het volgende:
herstel:
problem NOT solved..
mijn PC werd na een uurtje draaien op 3.60 IO 56 graden IDLE.. :o
heb hem dus maar weer terug gezet en nu is hij weer braaf 31 graden :)
maar nu heb ik het strepenprobleem dus weer |:(
Conclusie : Je bent dus toch niet zo tevreden met dat kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Op zondag 25 maart 2001 17:39 schreef -ScuL- het volgende:
Heheh! Mijn kaart was net een dag oud! >:) Ook niet zelf gedaan btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben op zich wel tevreden met de kaart want het probleem treed alleen op als ik een witte, egale achtergrond zie (en die zie ik niet zo vaak).... Voor dat geld kan ik geen andere kaart krijgen. Ten 2e heeft het me heel veel tijd gekost om te kiezen uit het gigantische aanbod GF2MX kaarten (zie mijn topic 'Aanschaf GF2MX'). En bij de winkel waar ik hem vandaan heb kan ik hem alleen ruilen voor ASUS of Hercules. Hercules wil ik eigenlijk sowieso niet en ASUS is een beetje duur en volgens mij zit daar ook weer geen actieve fan op (standaard minder OC-baar dus? :? ).. help! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 maart 2001 19:53 schreef -ScuL- het volgende:
ASUS is een beetje duur en volgens mij zit daar ook weer geen actieve fan op (standaard minder OC-baar dus? :? ).. help! :'(
Volgens mij scheelt die prijs bijna niks meer, want die Asus is ook aardig gedaald in prijs. Bovendien schroef je er zo een 486 fannetje op, en dan is ie ook actief gekoeld. Ik haalde 215/215 met de Asus 7100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ik heb mijn scherm nu maar gewoon op 75hz gezet; nu is het hele probleem ook verdwenen.
ik denk dat het gewoon komt door een voedingstekort (ik heb maar 235W voeding), en dat die kaart op die resolutie/refresh gewoon te veel stroom wegpakt..) probleem is nu iig ff opgelost..

De ASUS (gelijkwaardige kaart) is trouwens 327,- dus het scheelt 45+27=73 gulden maar liefst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 maart 2001 20:39 schreef -ScuL- het volgende:
ik heb mijn scherm nu maar gewoon op 75hz gezet; nu is het hele probleem ook verdwenen.
ik denk dat het gewoon komt door een voedingstekort (ik heb maar 235W voeding), en dat die kaart op die resolutie/refresh gewoon te veel stroom wegpakt..) probleem is nu iig ff opgelost..

De ASUS (gelijkwaardige kaart) is trouwens 327,- dus het scheelt 45+27=73 gulden maar liefst!
Heb je TV Out? Bij MyCom heb je een Asus 7100 voor 300 piek. Met TV-Out is dat 3 tientjs meer. En een maand of 5 geleden waren ze nog maar net onder de 500 piek. Dat ding heeft trouwens haarscherp beeld op 85Hz en 100Hz, dus ja.. het is iets duurder, maar dan ben je van een hoop gezeik af en je hebt de best mogelijke beeldkwaliteit voor een MX kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
mja maar jij denkt toch niet dat ik zo maar mijn powercolor kan terugbrengen en mijn geld terugeisen :?
ik denk dat ik verplicht ben bij dezelfde zaak een nieuwe kaart uit te kiezen en die is dus iets duurder dan bij MyCom....
(bovendien kom ik zelden bij MyCom, die zitten hier helemaal niet in de buurt..)

ja er zit een TV out op ja..
maar bovendien blijf ik er bij dat het een voltageprobleem is en ik denk dus ook dat de ASUS alleen maar een betere qualiteit geeft omdat die efficiënter met de voeding omgaat (als ik mijn voeding dus zou vervangen moet het probleem uit de wereld geholpen zijn)
[m'n scherm kan trouwens niet hoger dan 85hz dus om die reden hoef ik niet te upgraden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 maart 2001 22:20 schreef -ScuL- het volgende:
mja maar jij denkt toch niet dat ik zo maar mijn powercolor kan terugbrengen en mijn geld terugeisen :?
Ehm.. je moest eens weten hoevaak ik artikelen heb geruild/teruggebracht omdat ze niet aan m'n wensen/eisen voldeden :) Probeer het gewoon, en kom vooral overtuigend over ;)

Pagina: 1