6600GT begeeft het?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Ik heb een Geforce 6600GT en sinds kort loopt hij steeds sneller vast in spellen en merk dat de hele kaart dan gloeiend heet is.

In eerste instantie even eruit gehaald en het stof verwijderd, zat helemaal vol maar het probleem is niet verholpen. Ook in windows als ik de kaart niet belast zie ik de temperatuur langzaamaan toenemen, en ook de kaart voelt erg warm aan. Voorheen als ie warm werd ging de ventilator steeds harder loeien, maar daar is nu helemaal geen sprake meer van! (ventilator draait wel). Zowel het koelblok als de kaar zelf zijn echt heel erg warm, wat te doen?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
koelpasta verversen?

• BlubberZwijn
Ik etwijfel of daar het probleem ligt, aangezien het koelblok zelf ook gloeiend heet is.. lijkt me dat de warmte wel doorgegeven wordt, maar de ventilator op een of andere manier niet hard genoeg draait. Erg raar..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Als het koelblok heel warm zijn is er goed contact tussen koelblok en gpu. pasta vervangen zal weinig nut hebben.

Ik zou zeggen voel eens (als je pc uit staat) of de ventilator nog wel soepel draait.
Het zou best kunnen dat de ventilator stuk (aan het gaan) is. Draait die soepel en kan je met een beetje blazen het ding laten draaien dan lijkt het oke.
Gaat de ventilator stroef -> vervangen die ventilator.

Verwijderd

Dat heeft ook echt zin wanneer het koelblok warm wordt 8)7

TS, kun je eens met een progje als AtiTool meten hoe warm de kaart precies wordt? Een temperatuur kan voor je huid al als erg heet aanvoelen, maar toch acceptabel zijn voor een videokaart.

Probeer ook eens de hele kaart te koelen met een extra casefan of tafelventilator :)

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 07:31
Bij mijn 6600GT's (SLI) begon bij beide kaarten de fan het te begeven.
Kwam erachter dat de fan niet meer draaide door een extreem hoge idle temperatuur, gelukkig genoeg airflow in de kast om nog verder te kunnen.

Misschien dat bij jou ook de fan langzaam aan het einde loopt (net als wat job zegt)

• BlubberZwijn
Kaart is idle rond de 60 graden, en stressed wel boven de 100, tot die blijft hangen ;) en als ik voor die tijd weer rustig aan doe blijft ie op 80 hangen en koelt ie dus niet meer af..

Terwijl vroeger de ventilator in een soort turbo mode ging om af te koelen en als die afgekoeld was de fan weer kalm aan deed, dat gebeurt nu dus niet meer op een of andere manier.

Verwijderd

Tijd dus om de fan van het koelblok te halen en te vervangen door eentje die wel werkt ;)
Je kunt ook een complete koeler kopen, bijvoorbeeld van Zalman, Thermalright, Zerotherm, etc.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wss heeft het ding al jaren prima gedraaid, maar ik denk eerder dat de koeling om het koelblok heen faalt (casefans of een kabel die echt goed fout ligt).

• BlubberZwijn
Even een update nadat ie ook in windows zelf al begon kuren te vertonen. De fan draaide steeds minder en nu eigenlijk nauwelijks meer, dus die eruit gesloopt en er een casefan met een touwtje ondergebonden, beetje noodoplossing maar zo doet ie het in elk geval weer ;) Ga vandaag een zalman bestellen, nog eventuele suggesties?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het een AGP 6600GT is moet je zien dat de HSI bridge wel een los koelblok heeft. Anders moet je daar ook nog een blokje opzetten (Zalman heeft die ook in het assortiment).
Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.de/ppic_MAXI_Zalman_HSI_kuehler_zmvhs1.jpg
Zie ook dit prentje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3735/2395.jpg
Mijn 6600GT AGP had al zo'n koelblokje en dat heb ik dan ook gewoon laten zitten.

• BlubberZwijn
Ik laat dat blokje er wel gewoon op zitten denk ik.. maar wat kost zo'n zalman cooler ongeveer? iets van 20 euro ofzo toch?

(het merk is leadtech trouwens)

[ Voor 12% gewijzigd door BlubberZwijn op 30-01-2008 15:08 ]

Verwijderd

Daarvoor hebben we de PriceWatch ;)
Kun je alle mogelijke koelers bekijken, specs vinden en uitzoeken waar te koop en hoe duur :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
BlubberZwijn schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:08:
Ik laat dat blokje er wel gewoon op zitten denk ik.. maar wat kost zo'n zalman cooler ongeveer? iets van 20 euro ofzo toch?

(het merk is leadtech trouwens)
Mocht je interesse hebben in een originele koeler van je 6600GT, dan zal ik even in me verzameling koelers kijken. Heb je misschien een foto van je koeler?

edit:
Nvm, heb geen 6600's meer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 30-01-2008 21:55 ]

Pagina: 1