Vandaag heb ik een 2e X1950Pro videokaart ontvangen en kon ik eindelijk eens aan het CrossFire avontuur beginnen. Vooraf had ik mezelf bedacht dat de PC specs verder geen problemen mochten opleveren.
Na het plaatsen van de kaart en het updaten van mn drivers naar de officiele ATi 8.1 drivers (update vanaf ATi 7.11) lijkt alles goed te werken. Gewoon (2D) werken in Windows is geen enkel probleem.
ECHTER: Zodra ik een spel opstart of bijvoorbeeld 3DMark05/06 dan komen er wazige strepen in beeld. Het zijn duidelijk geen artifacts. Het gehele beeld beweegt zeg maar.... Ik heb een aantal foto's gemaakt van het beeld:

PC Specs:
ASUS A8R32 MVP-DeLuxe
AMD Opteron 175
ASUS X1950Pro 256MB
Sapphire X1950Pro 256MB
Tagan 480W (28A op +12V)
Windows Vista Ultimate 32-bits
ATi 8.1 drivers
Samsung 226BW aangesloten via DVI (via VGA zelfde probleem)
Ik heb al van alles geprobeerd. De kaarten werken onafhankelijk van elkaar prima in de games en diverse benchmark programma's. Tevens heb ik de kaarten omgewisseld van PCI-E slot, maar zonder gewenst resultaat. Zelf had ik het vermoeden dat mijn voeding wellicht niet krachtig genoeg is. Ik heb dus ook nog 2 HDD's, 2 DVD spelers en mn geluidskaart losgekoppeld, maar hierdoor veranderde er niets.
Wat in mij nog opkomt wat er mis zou kunnen zijn:
- Voeding niet krachtig genoeg?
- PCB's van de beide kaarten komen niet overeen, misschien een probleem?
- Drivers?
Als iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt dan hoor ik graag hoe ik dit kan oplossen
Na het plaatsen van de kaart en het updaten van mn drivers naar de officiele ATi 8.1 drivers (update vanaf ATi 7.11) lijkt alles goed te werken. Gewoon (2D) werken in Windows is geen enkel probleem.
ECHTER: Zodra ik een spel opstart of bijvoorbeeld 3DMark05/06 dan komen er wazige strepen in beeld. Het zijn duidelijk geen artifacts. Het gehele beeld beweegt zeg maar.... Ik heb een aantal foto's gemaakt van het beeld:

PC Specs:
ASUS A8R32 MVP-DeLuxe
AMD Opteron 175
ASUS X1950Pro 256MB
Sapphire X1950Pro 256MB
Tagan 480W (28A op +12V)
Windows Vista Ultimate 32-bits
ATi 8.1 drivers
Samsung 226BW aangesloten via DVI (via VGA zelfde probleem)
Ik heb al van alles geprobeerd. De kaarten werken onafhankelijk van elkaar prima in de games en diverse benchmark programma's. Tevens heb ik de kaarten omgewisseld van PCI-E slot, maar zonder gewenst resultaat. Zelf had ik het vermoeden dat mijn voeding wellicht niet krachtig genoeg is. Ik heb dus ook nog 2 HDD's, 2 DVD spelers en mn geluidskaart losgekoppeld, maar hierdoor veranderde er niets.
Wat in mij nog opkomt wat er mis zou kunnen zijn:
- Voeding niet krachtig genoeg?
- PCB's van de beide kaarten komen niet overeen, misschien een probleem?
- Drivers?
Als iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt dan hoor ik graag hoe ik dit kan oplossen