Digital voice recorder voor mac toepassingen

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn zusje wil graag(/moet) interviews opnemen en eventueel wat beluisteren/bewerken en archiveren op haar MacBook. Nu had ze een Philipstoestel gehaald, maar ze zei dat dat niet op Mac OS werkt.

Ik heb een wat rondgekeken, en mogelijk werkt een sonyrecorder wel (het lijkt erop dat je de audiobestanden rechtstreeks van de recorder af kunt kopieren en dat ze niet in een gek formaat zijn opgeslagen. DSS bestanden zoals de philips of olympusrecorders produceren zijn bij olympus ook door playersoftware voor de Mac te gebruiken (al staat daar MacOSX 10.3 als hoogste versienummer bij aangegeven, wel een heel recente update naar het schijnt.) Zijn er beschikbare opnamesystemen (kan natuurlijk ook een apparaat dat primair als player is gedacht zijn, maar wel een voor interviews geschikte opnamefunctie heeft(misschien van cowon of iriver of wt dan ook)) bekend bij een prijs van max €100? anders zal ik haar denk ik met het oog op archiveren toch een microcassettesysteem gaan aanraden, eventueel ook iets met vmware en een oude win2k licentie, maar dat brengt toch ook wel weer aanvullende kosten met zich mee.

Info die ik op korte termijn heb kunnen vinden:
Panasonic schrijft in de manual uitdrukkelijk dat Macs niet compatibel zijn
Philips lijkt ook niet geschikt te zijn, windowssoftware lijkt noodzakelijk om de bestanden naar de PC te kopieren
Sony is onduidelijk, mogelijk zijn de audiobestanden gewoon via USB naar de PC te slepen en af te spelen(bij de specificaties staat vermeld dat het niet met 'overige' besturingssystemen compatibel is)
Olympus schrijft dat ze DSS software voor Mac OS hebben, is dus wellicht de beste gok, ze hebben ook WMA-recorders die min of meer probleemloos zouden moeten werken. (b.v. WS-110)

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 22-01-2008 23:38 ]

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Heb onlangs voor mijn vriendin op Ebay een Olympus WS-300M gekocht voor ± 65 euro incl. verzendkosten vanuit de VS.
Deze is zowel Mac als PC compatible en werkt erg goed qua opnamekwaliteit en afspeelbaarheid op de Mac en de PC.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Precies wat ik zocht.. Ik ga ook eens kijken naar die olympus ws-300m, hopelijk kaap ik niet je topic :p

|>

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn zusje heft uiteindelijk ook een WS-300M (roze) gekocht. Is wel al een iets ouder model maar in principe niet minder functioneel.