Postbank verkoopt OEM versie McAfee

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 20:16

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Even een vraagje: een vriendin van mij heeft via de postbank rentepunten McAfee virusscanner aangeschaft, maar nu ontvangt ze dus een totaal afwijkende versie EN het betreft een OEM versie waar me koeieletters op staat: MAG NIET LOS VERKOCHT WORDEN

Ik heb me vriendin al aangeraden die rommel gewoon terug te sturen.

Maar is de postbank hier niet in overtreding? Want ze adverteren ook met een totaal andere versie.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Naboo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:38:
Waarom? Voldoet het product niet aan de verwachte functies? Zijn er beperkingen aan het gebruik ten opzichte van de geadverteerde versie?

Als eindklant maakt het niet uit welk pad een product aflegt, maar slechts het product zelf en de gebruiksvoorwaarden voor de eindgebruiker.
Maar is de postbank hier niet in overtreding?
Moeilijk te bepalen aangezien in een handelsketen allerlei overeenkomsten kunnen gelden. Als consument heb je daar echter niets mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2008 22:46 ]

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 19:22
Naboo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:38:
Even een vraagje: een vriendin van mij heeft via de postbank rentepunten McAfee virusscanner aangeschaft, maar nu ontvangt ze dus een totaal afwijkende versie
Ze heeft toch gewoon McAfee Internet Security Suite ontvangen? 't Zit gewoon alleen in zo'n amarray doosje in plaats van ook nog een kartonnen doos eromheen.
EN het betreft een OEM versie waar me koeieletters op staat: MAG NIET LOS VERKOCHT WORDEN
Van de website van McAfee:

OEM Partner Program
(...)
• Solutions may be bundled, embedded, or integrated with hardware devices, Internet appliances, mail servers, or other application solutions that need security protection.

Daaruit kun je afleiden dat de Postbank het product niet los verkoopt, maar gebundeld aan een internetapplicatie leveren (namelijk MijnPostbank).
Hey! Ik heb hem ook besteld en hier doet 'ie het prima hoor! :+
Maar is de postbank hier niet in overtreding? Want ze adverteren ook met een totaal andere versie.
Als jurist kan ik het vermoeden uitspreken dat je een overtreding voor de rechter niet makkelijk zult kunnen bewijzen ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Valar op 22-01-2008 23:18 ]