hallo allemaal,
ik was bezig met overclocken van een CPU en kan nu windows niet meer opstarten.. Had FSB op 160 gezet ipv op 133... (ja errug slim)
Ik krijg de volgende error met opstarten:
Phoenix disk error - Loading firstware data area failed
Phoenix Disk - Press any key to boot normally
En als ik dan op een toets druk dan kom ik uit op een zwart scherm....
DUssschh..., windows ff opnieuw installeren! Maar ik zit met een probleem want ik zou eerst graag nog wat gegevens willen backupen op de HDD. En nee, ze zijn hier niet zo slim geweest om twee partities aan te maken..
En ik ben ook niet in de buurt van een andere computer om ff de gegevens te backupen..
Gaat hier trouwens om een WD 160GB IDE HDD..
Maar nu de vraag:
Is er een mogelijkheid om somehow (misschien via een boot up CD?) De gegevens van de computer te backupen op mijn USB HDD?
Alvast bedankt,
bartosiej
ik was bezig met overclocken van een CPU en kan nu windows niet meer opstarten.. Had FSB op 160 gezet ipv op 133... (ja errug slim)
Ik krijg de volgende error met opstarten:
Phoenix disk error - Loading firstware data area failed
Phoenix Disk - Press any key to boot normally
En als ik dan op een toets druk dan kom ik uit op een zwart scherm....
DUssschh..., windows ff opnieuw installeren! Maar ik zit met een probleem want ik zou eerst graag nog wat gegevens willen backupen op de HDD. En nee, ze zijn hier niet zo slim geweest om twee partities aan te maken..
En ik ben ook niet in de buurt van een andere computer om ff de gegevens te backupen..
Gaat hier trouwens om een WD 160GB IDE HDD..
Maar nu de vraag:
Is er een mogelijkheid om somehow (misschien via een boot up CD?) De gegevens van de computer te backupen op mijn USB HDD?
Alvast bedankt,
bartosiej