Voor een basisschool ben ik op zoek naar een simpele whitelist oplossing. Een docent heeft een aantal pc's in zijn lokaal waar hij slechts een selectief aantal site's op toegankelijk wilt hebben. ISA is hier echt overkill, dus zoek ik naar iets klein's en simpels. Het moet wel makkelijk te beheren zijn, dus linux based proxy's vallen ook af. Ik zat zelf te denken aan iets in de trant van een router die whitelisting functionaliteit heeft. Helaas wordt er op de sites van fabrikanten heel slecht/niet aangegeven of deze mogelijkheid ondersteund wordt. Vandaar dit topic. Heeft iemand misschien ervaring met het maken van een whitelist door middel van een router? Zo ja, welke router heb je gebruikt?
Kijk hier eens naar:
http://www.dnsredirector.com/
Het is voor windows, is makkelijk in te stellen geloof ik en is gratis voor non-profit organisaties. Lijkt me toch het proberen waard.
http://www.dnsredirector.com/
Het is voor windows, is makkelijk in te stellen geloof ik en is gratis voor non-profit organisaties. Lijkt me toch het proberen waard.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Met alle respect, maar als je het eenmaal hebt geconfigureerd (kwestie van man-pages lezen) heb je daarna totaal geen onderhoud meer. Verder is het dan natuurlijk extreem simpel site's toevoegen / verwijderen.Reb87 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:51:
[...] Het moet wel makkelijk te beheren zijn, dus linux based proxy's vallen ook af.[...]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Kan dat in XP niet m.b.v. de hosts file?
Een simpele linux distro als ClarkConnect of SME server is net zo makkelijk te installeren en beheren als een Windows bakReb87 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:51:
Voor een basisschool ben ik op zoek naar een simpele whitelist oplossing. Een docent heeft een aantal pc's in zijn lokaal waar hij slechts een selectief aantal site's op toegankelijk wilt hebben. ISA is hier echt overkill, dus zoek ik naar iets klein's en simpels. Het moet wel makkelijk te beheren zijn, dus linux based proxy's vallen ook af. Ik zat zelf te denken aan iets in de trant van een router die whitelisting functionaliteit heeft. Helaas wordt er op de sites van fabrikanten heel slecht/niet aangegeven of deze mogelijkheid ondersteund wordt. Vandaar dit topic. Heeft iemand misschien ervaring met het maken van een whitelist door middel van een router? Zo ja, welke router heb je gebruikt?
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Het zou het mooist zijn als de toegang/whitelist vanuit 1 centraal punt geregeld zou kunnen worden. Dus een router, of een server. Een router heeft de voorkeur omdat het goedkoper is dan een aparte server.
Clarkconnect of SME zijn goede opties, maar een router heeft echt de voorkeur (mits deze voor een schappelijke prijs te verkrijgen zijn)
[ Voor 54% gewijzigd door Reb87 op 22-01-2008 22:45 ]
Zet een tweedehands Pentium III neer of zoReb87 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:43:
[...] maar een router heeft echt de voorkeur (mits deze voor een schappelijke prijs te verkrijgen zijn)
[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 22-01-2008 23:32 ]
Moeten de sites gebruikt kunnen worden, dwz actieve content? Anders zou je ze misschien ook compleet kunnen downloaden en ze lokaal aan kunnen bieden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Pagina: 1