Printer die niet print

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ik heb hier een Epson stylus 440 Color die niet wil printen... Ik weet niet of het aan de printer ligt want volgens de printerdriver is deze goed aangesloten, althans deze geeft aan dat de printer klaar is om te printen (dus volgens mij zit het niet in de kabels). Ik heb alle kabels voor de zekerheid nog eens aangedrukt. Zelfs printen naar een bestand lukt niet, het printen komt nooit verder dan processing in de printerqueue. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?

• Vuurvlieg
Is er echt niemand die het weet?
:-(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ander programma?
Nieuwe drivers?

• Vuurvlieg
Nou tvage is dat ik dat al een flink aantal keren gedaan heb en we hebben dit probleem al eens eerder gehad met een andere printer.. bovendien deed de printer het op een laptop prima.. errug vaag

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:27

Dark

who tweaked the light?

Kan je 'm wel een selftest pagina laten afdrukken? meestal moet je dan de/een/alle knoppen inhouden, en dan de printer aanzetten. Als de self-test werkt zit het 'm in de kabel of driver, als ie niet wrkt is de printer stuk, of andersinds onklaar

• Vuurvlieg
De selftest doet het.. dan nog maar eens de printerdriver installeren

Verwijderd

Dat ie niet naar een bestand wil printen ondermijnt mijn tip een beetje, maar in de bios controlleren hoe je parallelle poort staat wellicht?

Weet zo niet uit mijn hoofd wat het moet zijn, maar ik zou zeggen: probeer ze allemaal! :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Volgens mij ligt het dan eerder aan de software..

• Vuurvlieg
Nieuwe drivers geinstalleerd en nu krijg ik volgende melding in de status monitor:
Make sure printer power is on. Check cable connections. If a self test is printing, turn the printer off and on again to reset the printer.

power is wel aan en ik ben geen self test aan het printen... dan zou het dus de kabel moeten zijn.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Controleer ook effe je Printerpoort in je PC.
Trek dus je PC los, en kijk als hij nog correct op het MoBo zit.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Vuurvlieg
zal ik ff checken.. kheb net de poort op ecp gezet en nu print ie wel maar allemaal troep en bovendien geeft de statusmonitor nog precies dezelfde foutmelding

Verwijderd

was ook een keer bij een pc van kennis !!
(nou ja een iets andere foutmelding dan..)

gebeld met lexmark.. nou ja, printer was goed (op andere pc geprobeerd) nieuwe kabel gekocht, probleem bleef.. zou aan pc luggen.. bios stond goed.

bleek : stekkertje van paralelle poort zat verkeerd om op het mobo :D krijg je dus errug wazige acties van pc en printer omdat gewoon verkeerde draadjes aan elkaar zitten ..

• Vuurvlieg
hehe ja dan krijg je vage dingen... maar dat is het geval niet... helaas.. want hij heeft het zeg maar wel gedaan.. en ik heb niet aan het mobo gezeten..
Pagina: 1