Bios Update

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb een vraagje mbt tot het bouwen van een pc: Ik ben van plan een Gigabyte GA-P35C-DS3R moederbord te kopen icm de e8400. Aangezien hier een bios update F10 voor nodig is, is mijn vraag:

Moet ik door de webwinkel een biosupdate laten uitvoeren naar F10 of kan ik dat zelf ook als de processor nog niet officieel ondersteund is?

Zal waarschijnlijk F6 opstaan of zoiets... Dus kom ik in de bios met een processor die pas vanaf versie f10 ondersteund wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Roydriguez op 22-01-2008 21:23 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als de bios hem support zie ik het probleem niet. Gigabyte levert standaard @bios als programma, kun je in een windows omgeving je bios flashen. Mits die nieuwe bios hem dan ondersteunt.

Hoi!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
EWK schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:04:

Als de bios hem support zie ik het probleem niet. Gigabyte levert standaard @bios als programma, kun je in een windows omgeving je bios flashen. Mits die nieuwe bios hem dan ondersteunt.
Het nieuwe BIOS ondersteunt inderdaad de E8400, zoals ook op de site van Gigabyte te zien is, maar zelf een BIOS-update toepassen gaat nogal moeilijk als het moederbord de processor daarvoor nog niet ondersteunt. ;)

@ Roydriguez: Je zou de betreffende shop kunnen mailen met de vraag of BIOS F10 er al in zit.
Anders kun je ze inderdaad verzoeken de BIOS-update voor je te doen, aangezien dat je misschien niet gaat lukken zonder andere processor.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 23-01-2008 07:48 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

r00n schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:07:
[...]

Het nieuwe BIOS ondersteunt inderdaad de E8400, zoals ook op de site van Gigabyte te zien is, maar zelf een BIOS-update toepassen gaat nogal moeilijk als het moederbord de processor daarvoor nog niet ondersteunt. ;)

@ Roydriguez: Je zou de betreffende shop kunnen mailen met de vraag of BIOS F10 er al in zit.
Eventjes een oudere 775 proc regelen die vast iemand nog wel ergens heeft liggen :9 .

En anders de winkel vragen of zij voor jou de nieuwste bios er willen zetten.

Hoi!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
EWK schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Eventjes een oudere 775 proc regelen die vast iemand nog wel ergens heeft liggen :9 .

En anders de winkel vragen of zij voor jou de nieuwste bios er willen zetten.
K thx voor de info, scheelt me weel een hoop :'( achteraf.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hebt ook kans dat hij weliswaar opstart maar vervolgens verre van optimaal loopt omdat hij het type processor niet herkent. Je kan hem dan wel gewoon flashen met F11 die al een paar weken uit is.

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:15:
Je hebt ook kans dat hij weliswaar opstart maar vervolgens verre van optimaal loopt omdat hij het type processor niet herkent. Je kan hem dan wel gewoon flashen met F11 die al een paar weken uit is.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen met een Asus P5K-R en een E8500 in dit geval, maar ook hier geldt dat het moederbord hoogstwaarschijnlijk wordt geleverd met een oudere BIOS - is er echter een garantie ervoor dat een moederbord een processor herkent met een oudere processor?

In geval van Asus staat op hun compatibilty/support site dat de 45nm CPU's sinds "PCB" worden ondersteunt en sinds een nieuwe BIOS versie - geeft "PCB" alleen aan dat deze op de socket past of ook wordt herkend?

PSN: H1SOLO

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat is altijd giswerk, maar een geluk bij een ongeluk is wel dat Intel geen grote wijzigingen in het chip ontwerp heeft doorgevoerd bij die nieuwere serie. Hij hoort natuurlijk sneller te draaien maar qua voltages e.d. is er niks nieuws, daarom is de kans redelijk dat hij wel nog zal opstarten.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Gigabyte moederborden schijnen een POST op een Penryn of Wolfdale processor te geven. Dan kun je de laatste BIOS flashen (wel van te voren op een floppy zetten). Voor DS4 is dat bv F11.

Lees dit maar:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/896662.html
hier hebben mensen al positive ervaringen met nieuwe Gigaboards en 45mu chips.

"You should be able to use the E8400 and hold down the delete key when booting to get into the current BIOS to do the BIOS upgrade in the menu."

de laatste rev.'s of de boards geven wel minder problemen dan rev.1.

Edit:
Met rev.2.1 DS4 bord geen probleem. Met Qflash in BIOS en nieuw F11 BIOS op Floppy gewoon geflashed.

[ Voor 8% gewijzigd door immetjes op 01-02-2008 12:21 ]

Pagina: 1