Toon posts:

Geen beeld (standby?) bij booten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Recentelijk een nieuwe PC gebouwd, maar tijdelijk behuist in een oude casing.
Vandaag mijn Antec 900 binnengekregen en heb hem hier ingebouwd.
Hij draaide vanmorgen nog prima, heb hem netjes uitgezet, onderdelen op de antistatische zakjes op mijn bureau gelegd en mezelf netjes ontladen voordat ik aan een onderdeel zat.
Alles precies zo gedaan volgens het boekje en alles goed gecheckt, ik ben er zeker van dat alle kabeltjes goed zitten.
Na de assemblage PC aangezet. Alles draait, maar monitor geeft geen beeld. kan hem heel lang aan laten staan geen piepjes rare meldingen, alles behalve beeld.

Vreemde is overigens dat wanneer ik de stekker uit de videokaart haal de monitor zegt dat hij geen signaal krijgt, maar wanneer ik hem in de videokaart stop hij direct op standby gaat. (dit doet hij altijd wanneer ik bvb de pc uitzet of op standby)

Ik heb geprobeerd de CMOS te resetten, geprobeerd alle overbodige onderdelen niet aan te sluiten.
Ik heb geprobeerd de monitor op een ander stroomnet aan te sluiten en ik heb de search hier gebruikt voor soortgelijke problemen. heb ook de videokaart in een ander slot geprobeerd te stoppen.
Voeding aangesloten op mijn videokaart.

Monitor is aangesloten met dvi -> hdmi kabel.

Systeem:

evga 680i sli
jetway 8800gt
Q6600
2x 250gb sata raid0
scythe infinity (zit goed bevestigd, dubbel gecheckt)
700w ocz gamexstream voeding.
24" LG op HDMI

Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn, ik kan helaas niet testen met een andere videokaart of scherm en mijn mobo heeft geen onboard graphics. En mocht ik toch onverhoops wat gesloopt hebben wat zou dit kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit. Door een vreemd stappenplan gevonden op de evga forums.

Misschien dat iemand er nog wat aan heeft: http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=169747&mpage=1key=

Hier zul je eigenlijk alleen wat aan hebben met een evga 650 of 680i