Toon posts:

[vraag]Overklokken van een oude celeron 333

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Dit is misschien niet de vraag waar iedereen op zit te wachten in het tijdperk van de core 2 duo's maar aangezien we op school nog een paar oude socket 370 celeron 333 systeempjes hebben staan hebben ik en mijn informatica leraar besloten ze te gaan overklokken.

Mijn overklok systeem bevat de volgende specificaties:
Celeron 333
Aopen MX3W Pro socket 370
256MB geheugen

En nu loop ik al gelijk tegen een paar problemen aan: namelijk de multiplierlock en de limitaties van de bussnelheid verhogingen in de bios. Ik heb de frontsidebus verhoogt naar de 80mhz waarmee deze celeron 333 nu op 400mhz loopt maar dat is natuurlijk lang nog niet genoeg >:) . Wat ik zoek is bios-versies waarmee ik een hogere frontsidebus kan halen, multi-plier mods, volt mods, gehackte bios'en je kan het zo gek niet bedenken. Volgens mij heb ik al een bios gevonden welke de frontsidebus naar de 133 kan brengen dus die ga ik er binnenkort even op flashen, ik hoop eigenlijk dat de frontside bus niet ook ergens een limitatie heeft. Het is ook helemaal niet erg als er een processor overlijd dus ik kan prusten wat ik wil. En ik hoop dus eigenlijk dat ik met jullie hulp de processor naar 500+ mhz kan drijven, het zal niet makkelijk worden maar dat is het streefdoel. _/-\o_
alvast bedankt,

HJvK

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik zie even je probleem niet, het moederbord ondersteunt 133fsb, je cpu heeft 66mhz fsb, dus moet je in principe tot 666mhz minstens kunnen gaan mocht de cpu dat trekken.

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de keuze van frontside bus in de bios gaat tot 80, is dit gelockt bij deze processor of hoe zit dat? En als dat al zo is... Valt dat niet met een mod of gehackte bios te omzeilen?

Het rare is dus inderdaad dat hij 133 aan zou moeten kunnen, alleen je kan het niet kiezen.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor zover ik weet had de Aopen MX3W Pro de mogelijkheid de FSB in te stellen van 66 tot 166MHz.
Er zit enkel een 'gat' tussen 80 en 95MHz, waartussen niets in te stellen valt. Bijkomstig nadeel is dat je de multiplier waarschijnlijk niet kunt wijzigen, waardoor een 95MHz FSB resulteert in een ruim 42% processoroverklok (475MHz). Dit terwijl ook de Vcore niet is aan te passen.

Je zou eventueel nog een BIOS-update kunnen proberen, maar of het de moeite waard is...

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 22-01-2008 20:25 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:22:
Voor zover ik weet had de Aopen MX3W Pro de mogelijkheid de FSB in te stellen van 66 tot 166MHz.
Er zit enkel een 'gat' tussen 80 en 95MHz, waartussen niets in te stellen valt. Bijkomstig nadeel is dat je de multiplier waarschijnlijk niet kunt wijzigen, waardoor een 95MHz FSB resulteert in een ruim 42% processoroverklok (475MHz). Ook de Vcore is niet aan te passen.

Je zou eventueel nog een BIOS-update kunnen proberen, maar of het de moeite waard is...
Dat ga ik in iedergeval proberen maar het grootste probleem is dat ik totaal niks hogers kan kiezen dan 80mhz frontsidebus op dit moment... Vreemde vermoedens van een lock beginnen in mijn hoofd op te borellen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb even met de jumpers geknutseld en hij draait nu op 500mhz, nu even kijken of ik hem zo stabieler kan krijgen, met evt een volt mod en dan voorzichtig kijken of ik hem verder kan klokken. In iedergeval bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1