Beste tweakers,
Dit is misschien niet de vraag waar iedereen op zit te wachten in het tijdperk van de core 2 duo's maar aangezien we op school nog een paar oude socket 370 celeron 333 systeempjes hebben staan hebben ik en mijn informatica leraar besloten ze te gaan overklokken.
Mijn overklok systeem bevat de volgende specificaties:
Celeron 333
Aopen MX3W Pro socket 370
256MB geheugen
En nu loop ik al gelijk tegen een paar problemen aan: namelijk de multiplierlock en de limitaties van de bussnelheid verhogingen in de bios. Ik heb de frontsidebus verhoogt naar de 80mhz waarmee deze celeron 333 nu op 400mhz loopt maar dat is natuurlijk lang nog niet genoeg
. Wat ik zoek is bios-versies waarmee ik een hogere frontsidebus kan halen, multi-plier mods, volt mods, gehackte bios'en je kan het zo gek niet bedenken. Volgens mij heb ik al een bios gevonden welke de frontsidebus naar de 133 kan brengen dus die ga ik er binnenkort even op flashen, ik hoop eigenlijk dat de frontside bus niet ook ergens een limitatie heeft. Het is ook helemaal niet erg als er een processor overlijd dus ik kan prusten wat ik wil. En ik hoop dus eigenlijk dat ik met jullie hulp de processor naar 500+ mhz kan drijven, het zal niet makkelijk worden maar dat is het streefdoel. 
alvast bedankt,
HJvK
Dit is misschien niet de vraag waar iedereen op zit te wachten in het tijdperk van de core 2 duo's maar aangezien we op school nog een paar oude socket 370 celeron 333 systeempjes hebben staan hebben ik en mijn informatica leraar besloten ze te gaan overklokken.
Mijn overklok systeem bevat de volgende specificaties:
Celeron 333
Aopen MX3W Pro socket 370
256MB geheugen
En nu loop ik al gelijk tegen een paar problemen aan: namelijk de multiplierlock en de limitaties van de bussnelheid verhogingen in de bios. Ik heb de frontsidebus verhoogt naar de 80mhz waarmee deze celeron 333 nu op 400mhz loopt maar dat is natuurlijk lang nog niet genoeg
alvast bedankt,
HJvK