PM 8.0 partitie nu PQRP

Pagina: 1
Acties:

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb op de laptop van mijn vriendin 2 partities geredistribute, dus ruimte van D naar C.

Het gaat om een laptop met:

40gb hdd in 2 partities C en D (respectievelijk 10 en 30 gig).
Windows XP
Partition Magic 8.0

Nu viel tijdens het PM proces de laptop uit ivm een los contactje in de voeding. Dat probleem is verholpen. Echter zit ik nu met een partitie die veranderd is naar PQRP partitie en ik kan uiteraard de data niet benaderen.

Nu had ik inderdaad een backup moeten maken maar heb al zo vaak met dit bijltje gehakt en 20gig data is nogal lastig om ff te backuppen zonder een externe hdd.

Ik heb een aantal topics gelezen over hoe en wat in dit soort gevallen. PTedit werkt niet, of althans hij draait niet. Getbackdata kan pas data recovery uitvoeren op het moment dat de partitie weer omgezet is tot FAT32.

Ik zit een beetje met m'handen in het haar aangezien er veel belangrijke bestanden opstonden etc.

Wie o wie helpt me en verdiend daar mee eeuwige roem!!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Wat voor een bestandssysteem was het oorspronkelijk? GetDataBack (en niet getbackdata ;) ) is er namelijk in twee versies; één voor FAT en één voor NTFS. Ongeacht wat voor partities er nog op staan, de versies kunnen alleen hun eigen bestandssysteem herkennen en retrieven.

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Fauna schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:59:
Wat voor een bestandssysteem was het oorspronkelijk? GetDataBack (en niet getbackdata ;) ) is er namelijk in twee versies; één voor FAT en één voor NTFS. Ongeacht wat voor partities er nog op staan, de versies kunnen alleen hun eigen bestandssysteem herkennen en retrieven.
Dankjewel man! GetDataback inderdaad.... 95% is gerecoverd!

_O_

slotje wat mij betreft

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]