Flitsvoetje Canon 580EX vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
zojuist wat foto's gemaakt van een basketballer in actie. Flitser had ik op statief staan, en het geen wat je kan verwachten gebeurde, de bal komt ertegen aan. Flitser op de grond, je kent het wel. Nu overleeft een 580 de val wel, maar het flits voetje van de flitser is gebroken. Nu heb ik gelijk een nieuwe besteld, maar nu schijnt dat toch best een gekloot te zijn. Ik heb een keer iets gelezen over het vervangen hiervan, ik kan het alleen niet terug vinden. Ook onze grote vriend google kan me niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik had een iets lompere actie tijdens een event met Floris waarbij ook mijn 580 van m'n camera afvloog. Koste me geloof ik 51 euro (ex btw) voor m'n 580EX II. Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, maar bij mag lag de hele onderkant open en kwamen de de draden eruit.

Ohja, ik heb het dus bij ROFA laten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerardHenninger op 22-01-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://planetneil.com/tan...canon-580ex-hotshoe-foot/

Hier een doe het zelf handleiding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
hahaha dat meen je niet, die foto, bij mij ziet het er ExACT hetzelfde uit!!! ontzttend bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:26

Zoefff

❤ 

Titelfix zodat het topic wat beter vindbaar is. Het was daarnaast misschien wel handig om ook een daadwerkelijke vraag te formuleren in de TS, maar ik zie dat het inmiddels al goed gekomen is ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als ik de handleiding zo zie, dan lijkt met me best goed te doen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:51:
hahaha dat meen je niet, die foto, bij mij ziet het er ExACT hetzelfde uit!!! ontzttend bedankt ;)
Ik denk niet dat dit heel verwonderlijk is. Flitsers worden speciaal ontworpen "om af te breken". Een kapotte flitser is nog altijd goedkoper dan wanneer de flitsschoen uit je camera getrokken wordt. Dus is het ook wel logisch dat ze allemaal op bijna dezelfde plaats afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je er blij mee bent !, ik hoop dat mijn 430 Ex dit niet mee hoeft te maken !
Even lekker schroeven met een bakkie koffie erbij en dan flitst ie weer als een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

mjl

Ugh

Is dit niet gewoon op iemands WA te verhalen? Een vriend van me had een 430EX die op een tafel stond, iemand stoote die er af en die zijn verzekering betaalde gewoon een nieuwe flits. (En met wat lijm was de oude flits weer snel bruikbaar als slave ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ik ben all-risk verzekerd, me lichaam en apparatuur :9 maar ik heb geen zin om 2 weken te moeten wachten op iets waarvan er later weer gezeik ontstaat of wat dan ook. Ik spaar nog even door voor Mark dan kan ik die pro service aanvragen O-)

voor nu, even off cam flitsen... deed ik toch altijd al? >:)

en de plaatselijke fotoboer verwacht vandaag het onderdeeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ik heb hetzelfde voor gehad met men 430. Intussen wel 580 II gekocht.
Iemand soms een idee hoe het voetje van de 430 ex noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
gelukt :) easy... k heb 2 linkerhanden wat betreft knutselwerk... en binnen 10 minuutjes was het met een beetje gefreumel gewoon gelukt :)

ipv 55 tot 110 euro heb ik nu 4.95 uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

wilmocs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:00:
gelukt :) easy... k heb 2 linkerhanden wat betreft knutselwerk... en binnen 10 minuutjes was het met een beetje gefreumel gewoon gelukt :)

Hoe kom je aan een nieuw voetje? Via Rofa?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

ajhaverkamp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:05:
[...]

Hoe kom je aan een nieuw voetje? Via Rofa?
wilmocs schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:39:8< 8<

en de plaatselijke fotoboer verwacht vandaag het onderdeeltje...
Dusss ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:00:

Tegen mij zei je heel wat anders ;)
Dat je eigen verzekering dit had vergoed? En canon je nieuwe flitser gaat sturen en je direct alles vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
haha nee een nieuwe flitser heb ik nooit gezegt, maar ik heb idd het geld al terug gestort gekregen via de verzekering. En canon zou zoiets natuurlijk nooit vergoeden :9

[ Voor 19% gewijzigd door wilmocs op 01-02-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is de 580EX II van mijn body gebroken.
Bij het openschroeven trof ik een afgebroken stukje plastic aan.
Rechts van de draadjes ligt de ene helft, dat ronde ding war de draadjes doorheen lopen is de andere helft.
http://i28.tinypic.com/hu2l54.jpg
Ik heb japancamera even gemaild, maar die vermoeden dat er en hele nieuwe voet op moet, iemand een idee of zo'n stukje plastic niet los te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Ik snap best dat Canon gekozen heeft voor een kunstof voetje, er moet tenslotte een breekpunt in het geheel zitten. Liever dat het voetje breekt dan de shoe van je body scheurt of erger. Canon zou van het voetje echter een los verkrijgbaar, zelf vervangbaar onderdeel moeten maken.

Breekt het voetje, loop naar een Canon dealer, haal een nieuwe en monteer deze. Zoals dit ook gewoon geldt voor een oculair rubber, zonnekap, lensdop of watnietal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
gelukkig kan dat ook gewoon, bij de fototurk naar binnen lopen, onderdeeltje bestellen, en zelf vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
wilmocs schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:31:
gelukkig kan dat ook gewoon, bij de fototurk naar binnen lopen, onderdeeltje bestellen, en zelf vervangen....
Om vervolgens open te skroeven, nog verder uit elkaar halen, contacten los, enz.
Je begrijpt m'n punt, het zou simpel en snel vervangbaar moeten zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

De hele voet is in ieder geval partnr cy2-4220.
Afbeeldingslocatie: http://www.uscamera.com/usc/00jerry/cy2-4220.jpg

Weet niet of jouw kapotte onderdeel los te krijgen is, ik kan nog geen partslist vinden op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem gewoon naar Rofa sturen: ze kunnen het onderdeel voor je bestellen, maar het vervangen van de voet is geen sinecure. Ik heb zelf de 550EX open gesloopt bij Rofa, maar het viel zwaar tegen ivm de veertjes en aansluitingen die je los moet frutsen. Uiteindelijk moest ik later op de dag nog even langs komen, dus toen heeft Rob het voor een habbekrats voor me gedaan :)
baquelappe schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Om vervolgens open te skroeven, nog verder uit elkaar halen, contacten los, enz.
Je begrijpt m'n punt, het zou simpel en snel vervangbaar moeten zijn.
Vergeet dat maar rustig :X Hoewel ik op het bovenstaande plaatje al een connector zie; bij de 550EX zit de boel gewoon gesoldeerd...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

De pinnetjes gaan ook niet stuk als het plastic afbreekt, gewoon kwestie van op de juiste plek terug frotten. Ik heb ook een keer zo'n voetje vervangen en ik vond het eigenlijk bijzonder simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam eergister ook nog een krom gebogen vergrendelingspen tegen in mijn fototas.
Dat gaat dus een nieuwe voet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tering, kostte vorige keer 115 pleuro die nieuwe voet, en vannacht na een minimaal tikkie breekt die weer af :(
Ik ga voortaan weer lekker met de 580 I aan het werk, is in 5 jaar nog nooit stuk gegaan en de mark II in 6 maanden al 2 keer naar de hoeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:56:
De tering, kostte vorige keer 115 pleuro die nieuwe voet, en vannacht na een minimaal tikkie breekt die weer af :(
Ik ga voortaan weer lekker met de 580 I aan het werk, is in 5 jaar nog nooit stuk gegaan en de mark II in 6 maanden al 2 keer naar de hoeren....
Doe je dan wel knap... mijn 580EXII is het afgelopen jaar stevig mishandeld geweest, en ik heb de flitsvoet alleen een keer aan hoeven draaien omdat de schroefjes losgetrild waren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Doe je dan wel knap... mijn 580EXII is het afgelopen jaar stevig mishandeld geweest, en ik heb de flitsvoet alleen een keer aan hoeven draaien omdat de schroefjes losgetrild waren... :P
en dat in het zand enzo, je zou zeggen dat die van jou dan meer heeft doorstaan. Misschien had je een slecht aangedraaid model ofzo, maar zo vaak achter elkaar is wel heel vreemd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34

ppFreddy

gewoon Frederik

vind het ook sterk dat ie 2x breekt op een halfjaar tijd... Ik heb mijne nu ook al een halfjaar ofzo, en er is nog niks aan... Wel al redelijk wat frisdrank/bier/... overgegaan. En vaak wat duw-en trekwerk tussen de drukte van het publiek (vooral op de boenkfuiven zitten er telkens wel een paar die-hard jumpers tussen die in hun enthousiaste gezwaai die flitser wel eens een stamp geven) Dusja, hoe je het doet, dunno :9

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Niets toe te voegen? Niets posten :)

[ Voor 72% gewijzigd door Zoefff op 31-08-2008 12:08 ]

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand leiden naar dit artikel: flitsvoet 580EX (niet de mark II-versie), liefst online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Korakal schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 04:50:
De hele voet is in ieder geval partnr cy2-4220.
[afbeelding]

Weet niet of jouw kapotte onderdeel los te krijgen is, ik kan nog geen partslist vinden op internet...
1 minuut zoeken...
http://www.uscamera.com/fs017.htm
Pagina: 1