Toon posts:

Firewire aansluiting aan voorkant van pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een audio interface (Edirol FA-66) aansluiten op mijn pc. Dat is een firewire verbinding. Nou heb ik in mijn pc kast Sweex Prescott Galaxy (zie: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=9612) aan de voorkant een firewire aansluiting zitten, alleen werkt dat helaas niet.

Als ik het apparaat aansluit dan is het niet zo dat windows met de melding komt 'nieuwe hardware gevonden'.
Als ik aan de voorkant een usb apparaat aansluit herkent windows dat wel. Sluit ik een koptelefoon (kleine jack heet dat volgens mij, wat groen is zeg maar) dan krijg ik geen geluid te horen en herkent mijn realtek hd audio manager ook niet dat er een stekkertje in de pc is gegaan).

Verder heb ik in apparaat beheer niet een onbekend apparaat wat nog niet geinstalleerd is ofzo. De drivers van dat firewire apparaat zijn al geinstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de pinout van de connector compatible met de pinout van de header op je mobo? Als deze namelijk afwijken (wat in geval van goedkope kasten nog wel eens wil gebeuren) dan zal het niet gaan werken.

Zoek de pinouts dus eens op en kijk of het dan wel werkt. Heb je evt een onboard IEEE1394 poort waarop je audio interface te testen is?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas geen onbord IEEE1394 poort. je moet een 6 pin aansluiting gebruiken. en die aansluiting op de pc is ook6 pins (broches).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:56:
ik heb helaas geen onbord IEEE1394 poort. je moet een 6 pin aansluiting gebruiken. en die aansluiting op de pc is ook6 pins (broches).
Maar komen de pinouts daarvan ook overeen? Check dat eens voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor de zekerheid gekeken of de kabel van de firewire aansluiting is aangesloten op het moederbord, dat was niet het geval.

die kabel van de firewire verbinding bestaat uit 4 stekkertjes:

stekkertje 1: oranje draadje (tpa - .)/zwart draadje (gnd)/rood draadje (tpb)
stekkertje 2: groen draadje (tpb +)/zwart draadje (gnd)/blauw draadje (tpa + .)
stekkertje 3: wit draadje (vcc)
stekkertje 4: wit draadje (vcc)

verder heb ik niet gezien waar die stekkertjes op mijn moederbord er in moeten. verder in de handleiding van mijn moederbord (MSI P965 Neo-F) ook niet gezien waar die stekkertjes in moeten.

ik denk dat ik gewoon een pci firewire kaart haal, dan is toch ook een oplossing?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De MSI P965 Neo-F heeft geen firewire poort.
Zowel intern niet als achterop niet.

Je kan dan inderdaad een firewire pci kaartje kopen.
Als je slim bent zoek je er een uit waarbij je dan die kabel van de frontaansluiting op je pci kaart kan drukken.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:16
Misschien een open deur; voor je zo'n kaartje koopt: check of Vista support geregeld is. Als je Linux wil gebruiken geldt hetzelfde, kijk of er ondersteuning voor de gebruikte chipset is.
Zo'n kaartje hoeft niet veel te kosten, voor 2-4 tientjes kun je al klaar zijn. Het is een beetje zonde als je er achter komt dat het niet werkt als je een OS upgrade al gedaan hebt...

Verwijderd

Topicstarter
het werkt inmiddels, bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Beste David, heb hetzelfde probleem. Firewire werkt niet, al een keer iEEE1394 gedeïnstalleerd, opnieuw laten installeren, maar kan nog steeds niet via camera video binnenhalen. Ook externe harddisk werkt niet via Firewire. Hoe heb jij het opgelost?

Met vriendelijke groet,

Ron

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

ronzg, Jij hebt hetzelfde probleem? Dus een moederbord dat geen firewire heeft? Nogal logisch dan dat het niet werkt.

Wat bedoel je met het zelfde probleem?
Kom eens met een duidelijk omschrijving van je probleem.
Welk moederbord hebben we het over? Heb je de firewire poort wel aan je moederbord aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 09-02-2008 01:38 ]

Pagina: 1