Toon posts:

Flikkeren beelscherm en oneindige textures.

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het Probleem:

Als ik aan het gamen ben (World of Warchaft TBC) dan heb ik vaak last van doorgetrokken textures (completen delen van mij scherm zijn dan bijvoorbeeld blauw of groen) of een voorwerp wat opmoet houden houdt niet op en wordt dus doorgetrokken over het hele scherm. Ook flikkert het scherm regelmatig. soms is het zelfs zo erg dat er niet eens meer te gamen valt. andere keren loopt hij vast en krijg ik en reageert mijn beeldschrem alsof mijn computer aanstaat en mij monitor aan. dit probleem komt alleen voor als ik aan het gamen ben of in hoge kwaliteit films aan het kijken ben (Als mijn videokaart wat moet gaan doen dus). Dit probleem doet zich voor zodra ik games opstart, het is nu echter alleen nog niet zo erg dat je niet meer kan gamen. vaak wordt het na een uur erger en moe t ik de game opnieuw opstarten zodat ik weer een tijdje er tegen aan kan.

Oplossingen die niet werkten.

Ik heb de meest recente drivers voor al mijn hardware gedownload, van chipset tot CPU, van moederboard tot voeding en van muis tot videokaart driver.

Ik heb meedere besturings systemen geprobeerd (ik dacht eerst dat het aan de baby bugs van vista lag maar het probleem deed zit ook voor onder XP SP2).

In een topic op dit forum las ik dat het aan de chipset driver lag. en dat de meest recente drivers gedownload moesten worden. deze drivers heb ik. En het probleem doet zich nog steeds voor.

Aan mijn beelscherm kan het niet liggen omdat ik het met 3 verschillende beelschermen heb geprobeerd en bij alle 3 heb ik last van flikkerende schermen en veel te grote textures.

Mijn Computer

Momenteel maak ik gebruik van de volgende confirguratie:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (CPU cooler: standaard intel)
Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
VGA: XFX GeForde 7900 GT
RAM: 2x 512 MB
HDD: 1x 250 GB MAXTOR (SATA)
1x 120 GB SEAGATE (ATA)

Beeldscherm: Fujitsu siemens C791
Model no.: B17CL
(deze is dus zwaar verouderd, maar deze deed het voorheen prima en doet het prima op andere computers die zwaarder en zwaardere dingen draaien Vista x64 bijv).

Als iemand dit probleem herkent of weet hoe ik het mogelijk kan oplossen help mij aub.
ik ben ten einde raad en heb zo niks aan mijn computer.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:13
kijkis hoe warm je kaartje word.
doe dit door bijv te kijken op everest(home/ultimate).
en als het kan maak effe screenshotje.

How are you doing?

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt je grafische kaart te heet, je zou er eens naar kunnen kijken met NVIDIA monitor. BTW: de verschijnselen die jij bedoelt heten artifacts, dit kan je misschien helpen.

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 08:24
Je kunt ook gewoon de kast openen en er een ventilator voorzetten.

En dan testen :P

[ Voor 13% gewijzigd door jessewillem op 22-01-2008 18:04 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:13
jessewillem schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:03:
Je kunt ook gewoon de kast openen en er een ventilator voorzetten.

En dan testen :P
ik denk dat meer een oplossing is als je perze met die kaart verder moet werken. :P
digitaal de temperatuur waarde uitlezen is toch echt het beste.

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de temperatuur niet oplezen als ik aan het gamen ben omdat hij uitvalt als ik alt tab of naar windowed wil gaan. maar de temperatuur in windows is 50-60 graden. ik heb het ook geprobeerd als ik met mijn kast open game, maar hierbij heb ik het zelfde probleem.

ik snap niet waarom die dan nog te heet kan worden omdat de kaart niet overgeclockt is en ik alleen retail producten er op heb.

als ik HD movies kijk 1080p dan blijft de gpu temperatuur keurig rond de 50 graden. (net getest)

ik heb dus gewoon een videokaart (Geforce 7900 GT) met de standaard cooler die er op zit
dit zelfde geld voor de CPU (Intel Core 2 Duo 6600).

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
Je kan bijvoorbeeld met tooltjes, zoals speedfan, grafiekjes maken + loggen zodoende kan je dan gewoon je spel sluiten en je temps tijden het gamen checken.

Specs

Verwijderd

stftweaker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:48:
[...]

ik denk dat meer een oplossing is als je perze met die kaart verder moet werken. :P
digitaal de temperatuur waarde uitlezen is toch echt het beste.
Nee, digitaal uitlezen heb je helemaal niets aan aangezien je geen enkele garantie hebt dat het cijfertje wat op je scherm komt ook maar iets met de daadwerkelijke temperatuur te maken heeft. ;)

@TS:

Kun je misschien van iemand anders een vergelijkbare VGA lenen of deze VGA testen in een ander systeem? Op die manier kun je uitsluiten dat het probleem in jouw systeem zit en bevestigen dat het probleem in de VGA zit. Als je nog garantie hebt kun je em gewoon omruilen voor een dergelijk probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net getest of ik dezelfde problemen heb met 3dmark06 en hier kwam ik ook verschillende keren deze arifacts tegen. ook heb ik mijn temperatuur in de gaten gehouden en deze stijgen naar rond de 60 graden. in windows is deze 10 graden minder 50 graden dus. deze gegevens heb ik uit NVidia MonitorView. dus of ik deze gegevens mag vertrouwen weet ik niet?

Verwijderd

Nee die gegevens mag je niet vertrouwen.

Krijg je de artificats ook in 3DMark als je PC net is opgestart nadat ie een lange tijd heeft uitgestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC naar een nacht uitgestaan te hebben opstart en ik run 3dmark06 dan heb ik nogsteeds last van artifacts. het zijn dan wel een stuk minder grote en minder veel arifacts als ik ff heb zitten gamen maar ze zijn er wel.

ook heb ik mijn VGA card getest in een andere computer. hier kreeg ik ook last van artifacts na ongeveer 5 min gamen (wow). hoogst waarschijnlijk is het dus mijn VGA card die kapot is. wat me wel op viel is dat beide pc waar ik in heb getest allebij een voeding van 300 watt hebben. ik heb gelezen op dit forum dat artifacts veroorzaakt kunnen worden door gebrek aan spanning. is het mogelijk dat dit het geval is bij mijn pc?

hier alsnog mijn specificaties van mijn huidige pc:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (CPU cooler: standaard intel)
Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
VGA: XFX GeForde 7900 GT
RAM: 2x 512 MB
HDD: 1x 250 GB MAXTOR (SATA)
1x 120 GB SEAGATE (ATA)
Voeding: Aopen ATX-300GTF (300 Watt) (http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?Auno=699)

Update 23:00 - 23/01/2008:

zojuist heb ik nadat de computer een tijd aanstaat 3DMark06 gedraaid op hogekwaliteit. voor de test was de temperatuur 50 graden celcius. Mijn beeld vieluit na ongeveer 5 minuten en daarvoor ondervond ik grote hoeveelheid van grote en kleine artifacts. kan ik concluderen dat de temperatuur te hoog wordt? of is mijn videokaart helemaal kapot? zijn er nog testjes die ik kan doen om er zeker van te zijn dat mijn videokaart kapot is of dat deze enkel te warm wordt?

ik wil er graag zeker van zijn voordat ik een cooler of een nieuwe videokaart ga kopen.

bijvoorbaard dank

Eno.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:28 ]

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
Als eerste even met een andere voeding testen, anders denk ik toch dat je kaartje de geest heeft gegeven.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
'k Heb hetzelfde probleem met mijn XFX Geforce 9700GT. Verschillende voeding geprobeerd. 480watt en 620watt, maar het maakt allemaal niks uit. Ook in een compleet andere pc geprobeerd zonder resultaat.

Nu heb ik maar een Radeon 2900XT gekocht. Geen artifacts meer, wel duidelijk meer kleuren en betere anisotropic filtering.

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
Slogra schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:57:
'k Heb hetzelfde probleem met mijn XFX Geforce 9700GT. Verschillende voeding geprobeerd. 480watt en 620watt, maar het maakt allemaal niks uit. Ook in een compleet andere pc geprobeerd zonder resultaat.

Nu heb ik maar een Radeon 2900XT gekocht. Geen artifacts meer, wel duidelijk meer kleuren en betere anisotropic filtering.
offtopic:
Wat heb je met je Geforce 7900GT gedaan dan O-)
Pagina: 1