Ik moet hier thuis een PC herstellen waarvan de eigennaar de stekker had uitgetrokken omdat deze was vastgelopen. (redelijk dom) Nu ik heb al de volledige harde schijf kunnen terug halen (deze werkte ook niet meer, Windows wou persé een herstelling uitvoeren). Ik heb eerst via Linux hiervan een back-up gemaakt en dan later met de XP cd de chkdsk gedaan.
Het enige probleem dat ik nu heb (en dat is het grootste probleem) als ik de PC aanzet, dan krijg ik helemaal geen beeld. (De werken op de harde schijf heb ik daarom op een andere PC gedaan)
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:
CMOS resetten
Beeldkaart gechecked (deze was goed)
Nieuwe batterij ingestoken
Flatcables gecheckt (OK)
Ik vermoed dat de BIOS gewoon niet geladen wordt, of dat het moederbord de geest heeft gegeven. Ook blijft er 1 van de 2 lichtjes vooraan de PC gewoon branden (je hebt een icoontje van een lampje en ééntje van een cilindertje, die met dat cilindertje blijft branden).
Is er een manier om de BIOS te herinstallen? Of om het moederbord beter te checken?
Of zie ik iets over het hoofd?
Graag wat hulp
(Eerste bericht hier trouwens)
Het enige probleem dat ik nu heb (en dat is het grootste probleem) als ik de PC aanzet, dan krijg ik helemaal geen beeld. (De werken op de harde schijf heb ik daarom op een andere PC gedaan)
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:
CMOS resetten
Beeldkaart gechecked (deze was goed)
Nieuwe batterij ingestoken
Flatcables gecheckt (OK)
Ik vermoed dat de BIOS gewoon niet geladen wordt, of dat het moederbord de geest heeft gegeven. Ook blijft er 1 van de 2 lichtjes vooraan de PC gewoon branden (je hebt een icoontje van een lampje en ééntje van een cilindertje, die met dat cilindertje blijft branden).
Is er een manier om de BIOS te herinstallen? Of om het moederbord beter te checken?
Of zie ik iets over het hoofd?
Graag wat hulp
(Eerste bericht hier trouwens)