Excel vinken of kruisjeslijst

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 22:57
In Excel 2003 zou ik de onderstaande tabel automatisch gegenereerd willen krijgen. Mijn vermoeden is dat het met een draaitabel zou kunnen, maar het zou ook via een functie kunnen zijn. Wie kan mij op weg helpen?
Als het met een draaitabel zou kunnen geef dan aub aan wat er als kolomveld, rijveld en gegevensitem gekozen moet worden.

Jan Piet Klaas
A x x x
B x x
C x

Met als inputlijst

Applicatie Persoon
A Jan
Piet
Klaas
B Piet
Klaas
C Jan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien een rare vraag, maar als je denkt dat het als draaitabel kan, waar kom je dan zelf op uit v.w.b. kolomveld, rijveld en gegevensitem (aangezien er maar een paar mogelijke opties zijn); en als VBA waar zou je dan aan denken?

Overigens kan je een vinkje koppelen aan een cel, middels de LinkedCel eigenschap van een checkbox.

De antwoorden zijn met deze vraagstelling namelijk redelijke inkoppertjes ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fonz55
Ik zat zelf te denken aan applicatie als rijveld en naam als kolomveld. Als gegevensitem zou ik het in dit geval niet weten, want het zijn maar twee gegevensbronnen.
Ik bedoelde geen VBA maar zat meer te denken aan een wat ingewikkelde functie met if en vlookup. Misschien inkoppertjes voor een doorgewinterde excelkenner. Voor mij nog niet.....

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 22:14
Ook bij elke 2e naam, etc de applicatie invullen en in kolom C overal een 1 invullen.
Draaitabel, met applicatie of naam in kolom, resp rij, en kolom C als waarde.

• Fonz55
Het zal wel niet mijn dag zijn. Stom dat ik niet dacht aan het toevoegen van een kolom met eentjes. Dat is het, bedankt!