Toon posts:

ben er gestrest van!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
Wie kan mij leterlijk en figuurlijk uit de BRAND helpen;(

Ik heb een PIII 450@600 op een abit BE6-II
mijn temp is idle 25 graden, maar stressed is hij zo'n 30 graden HOGER, dus zo'n graadje of 55:'(.
de temp schiet ook als een raket omhoog.
volgens mij is dit niet normaal wat doe ik niet goed.
heb al verschilende coolers en vennetjes gebrobeert, maar alleen de idle temp loopt hierbij terug.
Sugestie's zeer welkom
p.s bij 450 of 500 Mhz, blijf ik ook 30 graden verschil hebben.
alvast bedankt
aju dennis

Verwijderd

ik denk dat de geleiding tussen je proc het koelblok niet helemaal goed zit. Bij idle temp, kan ie het kleine beetje energie dat de proc genereert nog wel kwijt aan het koelblok. Maar zodra de proc meer energie gaat genereren (Stressed) moet ie ook stukken meer af kunnen geven aan het koelblok, als dat niet goed genoeg gaat, dan word de processor warmer, omdat er warmte blijft hangen.

Heb je wel Koelpasta gebruikt tussen de processor en je koelblok ?

Voel eens of je Koelblok warm word. Als je koelblok niet warm word en de processor wel, is de geleiding van de warmte dus niet goed.

Als je koelblok WEL warm word, dan is je processor gewoon een HEETHOOFD =) en word ie gewoon snel warm, of moet je een duurdere koeler kopen die beter koelt.

GreetzZ + Suc6 MaSsiE

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

wat voor sdram en videokaart heb jij???

dat vraag ik omdat ik mijn 450 niet sneller krijg dan 504 (fsb=112MHz) want volgens mij gaat dan men geheugen flippen...

(ik heb er een tennmax koeler op zitten ding kost 90 piek maar het werkt wel heel goed)

Verwijderd

Topicstarter
kep er wel koelpasta tussen zitten, heb weinig en veel geprobeerd, maakt niet uit.
de heatsink wordt wel warm, maar of dit ook 50 graden is?
trouens zo snel kan dat toch ook nie, de proc temp is in 2 sec op 48 graden ofzo, en dan stijgt ie langzamer naar de 55

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Een PIII 450@600 met een temp van 55 graden tijdens een game vind ik geen probleem. Kan die gewoon hebben.

Wil je lager gaan zitten met de temp moet je misschien gaan denken aan een GoldenOrb.

Verwijderd

Topicstarter
kep momenteel 128mb 133 sdram en een Geforce mx2

Verwijderd

Topicstarter
maar bert, met 100 Mhz mem draaide die van mij ook 600

Verwijderd

relaxed zeg een 450 op 600 draaien. Ontspannen Denny, als je koeler goed contact maakt, heeft het met de afvoer van de warmte te maken. Kan je daar nog wat aan verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
k'zou niet weten hoe ik het nog veel beter moet geleiden, mischien articsilver, heb nu gewone prut.
ps heb hem op 650 gehad(bus op 144:)), maar werd ruim 60 graden

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

ik snap het ook niet, ik heb 196 mb 100MHz SDRAM.. en ik krijg em nie hoger dan 112.. wordt ie zo instabiel als iets.. en als ik em gelijk flink omhoog gooi naar 600 MHz toe... dan boot ie niet eens.. dus ik denk dat ik prut geheugen heb...

Verwijderd

Topicstarter
bert,op hoeveel staat de vcore dan?

Verwijderd

Topicstarter
heb net even mijn heatsink temp gemeten en de heatsink is 35 graden is dit goed of niet

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik ken het probleem, mijn heatsink blijft ook cool tijdens gamen, heb een golden orb. Bios zegt 47 graden idle , MBM geeft 34 graden aan. Heb een 866 en een golden orb.

Als ik de cooler stevig aandruk gebeurt er niks met de temperatuur.

Heatsink blijft cool, maar er wordt ook veel lucht langs geblaast door mijn fan en casefan.

- - Blijft cool
Heatsink - -
-----------------
I---------I <--- dit gedeelte
I---------I wordt warm
Proc -----------------

Wazig

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

hey bert... op hoeveel graden loop jij dan gestressed op 500hz?. Ik denk dat dat wel handig is om te melden en waar heb je'm gekocht?
edit:
je koeler dan he

[off topic] Verder denk ik idd dat het aan je mem ligt, toch haalde ik met een 133hz 64-stikkie en een 100hz 64-stikkie al de 124 fsb (met 2.2 volt op m'n 450 129+) maar ik zou wel geluk gehad hebben. [/off topic]

Verwijderd

Topicstarter
yah, waar hebbie die koeler vandaan(wel slot 1 natuurlijk);)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

clock em niet over ;)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 22:50 schreef frenkpie het volgende:
clock em niet over ;)
AAAAAAAAAAAAAAARG :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
zijn er verder nog tips:)???
weet iemand misschien wel hoe warm de hatsink moet moet worden bij een proc van meer als 50 graden:?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Idle is m'n TB1000@1100 35 graden en stressed is ie 62. Bijna het dubbele dus. Ik heb er nog maar een standaard cooler op zitten. Maar dan nog is het verschil tussen idle en stressed f*cking veel!
Owja, als ik hem gewoon op 1000 pleur wordt ie rond de 60 graden (stressed) dus zoveel maakt dat ook niet uit.
Pagina: 1