Toon posts:

Widescreen capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb een (wat oudere) Sony DCR TRV30 DV Videocam. Die heeft ook een stand om op 16:9 op te nemen.
Wat mij echter niet lukt is de beelden via een FireWire kabel in het zelfde formaat te capturen. Het resultaat is 4:3

Ik heb het ondermeer met Windows Movie Maker geprobeerd.

Misschien denk ik in een verkeerde richting en heeft het vooral met de scherm resolutie 1024x768 van mijn PC te maken? Ik weet het niet.
Wie helpt mij een stapje verder?

Dank

Steven

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 19:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er is een grote kans dat het geen 'echte' breedbeeld is en gewoon de onderkant en de bovenkant van het beeld afknipt en vervolgens het beeld weer uitrekt om het dan als 4:3 video op band op te slaan. Bij het capturen van de video op de PC moet je aangeven in welk formaat je wil capturen. Bij Windows Movie Maker ontbreekt het helaas nogal aan opties.

De beste oplossing is om geen breedbeeld te gebruiken als de camera dat niet 'echt' ondersteunt omdat het alleen maar kwaliteitsverlies en problemen oplevert. Je kan namelijk op de PC zelf later veel beter de onderkant en de bovenkant er zelf afknippen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.