[XP] Windows XP pakt product key van Compaq niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vader heeft een Compaq Deskpro P4 2.4 Ghz gekocht met een XP Prof.-licentie en product key op de kast geplakt. Ik wil er Windows XP Prof. op plaatsen, maar een XP Prof. OEM SP2 CD accepteert de code niet..

Heb ik een XP SP0 OEM CD nodig om XP te installeren? Of weet iemand een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 07:14
Waarschijnlijk heb je een "normale" windows XP prof CD nodig, komt wel vaker voor dat zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:45
Met een OEM licentie heb je de meegeleverde cd nodig.
Mocht je deze niet hebben, dan heb je een probleem. De key op de sticker werkt niet met retail of volume license versies van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Je kunt eerst de code gebruiken die bij de CD hoort, en voor je gaat valideren de Key veranderen naar de key die op de COA vermeld staat. Microsoft heeft daar een tooltje voor dat je hier kunt downloaden. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En anders ff checken of de taal wel klopt?

Maar inderdaad, die OEM keys werken vaak alleen maar met de bijbehorende CD (of minstens van dezelfde Fabrikant (Compaq dus)) en niet zomaar met elke OEM CD. Nog afgezien van het hele SPx verhaal.

Of gewoon even met Microsoft bellen, die kunnen je over het algemeen prima helpen met al dat soort licentiezaken.

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2008 16:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
enveekaa schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:57:
Met een OEM licentie heb je de meegeleverde cd nodig.
Mocht je deze niet hebben, dan heb je een probleem. De key op de sticker werkt niet met retail of volume license versies van XP.
de waarheid

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik ga ermee aan de slag.. Ik laat snel weten of en hoe het gelukt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
En stel nou dat je een OEM-cd van een zelfbouw pc pakt. Kan je daar niet gewoon de compaq key van invoeren???

(vraag dit een beetje voor me zelf :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-03-2008 22:08 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
pin_point schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:56:
Waarschijnlijk heb je een "normale" windows XP prof CD nodig, komt wel vaker voor dat zoiets gebeurt.
Wat bedoel je met een normale XP CD...?, OEM of Retail...?

Ik heb dit ook zovaak bij "voorgebakken PC's", heb hier een tijdje geleden een topic over geopend, misschien heb je er wat aan: Windows XP Pro herinstalleren op merk PC zonder recovery CD

Zelf ben ik ook nog steeds opzoek naar een XP installatie CD die op alle "merk" PC werkt...

Vele zeggen dan een OEM CD wel werkt...

[ Voor 49% gewijzigd door crack_en_hack op 03-03-2008 22:28 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Is het gelukt Edt...?, Ben wel benieuwd hoe je het nu voor elkaar hebt gekregen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 10:11
Ik heb precies hetzelfde probleem. Tijdens de installatieprocedure (bootable XPSP2 CD) wordt de productsleutel van de sticker niet geslikt. Het gaat hier ook om een Compaq (EVO D510 2.0 Ghz).

Wie heeft de oplossing! EdT? Ben jij er uit gekomen? Please reageer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zenman schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:06:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Tijdens de installatieprocedure (bootable XPSP2 CD) wordt de productsleutel van de sticker niet geslikt. Het gaat hier ook om een Compaq (EVO D510 2.0 Ghz).

Wie heeft de oplossing! EdT? Ben jij er uit gekomen? Please reageer!
Zorg ervoor dat je een OEM cd hebt en geen retail of VLK.
Ik heb hier eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Werkte het niet gebruikte ik een niet zo legale key en veranderde ik die tijdens het Activeren met de tool die hier in dit topic is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 10:11
Zorg ervoor dat je een OEM cd hebt en geen retail of VLK. Ik heb hier eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Werkte het niet gebruikte ik een niet zo legale key en veranderde ik die tijdens het Activeren met de tool die hier in dit topic is aangegeven.
Yes, dat was nu net wat ik nodig had.

Eerst de installatie afronden met een 'niet zo legale key', Hier stond een key in sup & sub, waarbij deze user blijkbaar dacht dat mods op die manier de key niet kan lezen. Helaas voor deze users lopen er ook nog admins rond, en die kunnen het in tegenstelling tot mods wel! :D
daarna de tool van Microsoft gebruiken (uitvoeren) en klaar was ik!

PERFECT! Bedankt! _/-\o_

[ Voor 213% gewijzigd door Kees op 08-03-2008 17:53 ]

Pagina: 1