Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP/HTML] activatiemails in spam folder

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op een bepaalde website werken we met activatiemails voor nieuwe gebruikers. Deze komen bij hotmail gebruikers echter steevast in de spam box terecht, de oorzaak hiervoor is ons niet duidelijk. Wat kan hier van de oorzaak zijn?

Enige wat we zelf kunnen bedenken is dat de activatiemail in html formaat wordt verzonden en niet als platte tekst. Echter, kan dit een reden zijn dat het in de spam terechtkomt?

thanx!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ja, dat kan zeker een reden zijn. Niet alle spamfilters vinden HTML fijn. Probeer het eens in plain text zou ik zeggen, misschien dat het dan werkt...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik dacht dat het eerder te maken had met de headers.
Misschien kan je de headers posten van de mails die terecht komen bij spam?

Ook is het vaak zo als je een email verzendt vanaf "naam@domein.com", en dit script bevindt zich niét op "domein.com"; dat het als spam wordt gekenmerkt.

[ Voor 37% gewijzigd door frederikske op 22-01-2008 17:03 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

MS gebruikte voor hotmail toch ook een nieuwe antispam techniek (senderid?). Misschien dat dat ook problemen geeft.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 19:58
Ervoor zorgen dat je zowel text/plain als text/html verstuurd.
En inderdaad, zorg dat de headers een beetje compleet zijn (from, to, subject, reply-to).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik stel voor dat je even wat onderzoek gaat doen. Deze vraag is al zo vaak behandeld dat hij een aardige baard heeft inmiddels. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.