Ik maak op mijn werk gebruik van een managements console mat daarin een aantal leuke tooltjes (exchange, AD, virusscan en nog meer van dat soort dingentje) nou heb ik de admin pack geinstalleerd en daar staat ook de terminal services manger bij. Kan ik deze ook toevoegen aan de mmc? Of kan ik de terminal services manger uitvoeren als een andere gebruiker (ik zie alleen maar een snelkoppeling zonder doel maar toch werkt hij)
Een simpele
levert als resultaat tsmmc.msc op.
Soms is het leven zo eenvoudig
C:\WINDOWS>dir /s *.msc
Soms is het leven zo eenvoudig
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
als je die pakt krijg je alleen de remote desktops van de betreffende server maar die de terminal managements console zie je niet
[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 24-01-2008 09:49 ]
Is dat normaal Nederlands ?
Wat ik opmaak uit je woorden is dat je geen remote servers ziet ?
Als je rechtermuisknop doet en add connection klikt dan kun je elke willekeurige server in je domein toevoegen ...
Wat ik opmaak uit je woorden is dat je geen remote servers ziet ?
Als je rechtermuisknop doet en add connection klikt dan kun je elke willekeurige server in je domein toevoegen ...
PSN: mug_8pm
dan krijg je het extern bureablad te zien van die betreffende server maar de managements console niet. (waar je de gegevens ziet van de gebruikers die ingelogt zijn en gebruikers kan overnemen).
Oh, je zoekt die 
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Volgens mij zit die ook niet in de RK maar alleen op Server zelf.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Volgens mij zit die ook niet in de RK maar alleen op Server zelf.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
volgens mij kun je die met de adminpack.msi installeren op een andere server. maar 100% zeker weten doe ik het niet. terminal server configuration console is meestal inderdaad alleen op een server aanwezig waar ook terminal server draait. (of het nu in admin of application mode is maakt niet uit)
ik kan wel de terminal service manager openen op een client als ik die los aanklik in het startmenu (bij de rest van de admin pack snelkoppelingen). Alleen kan ik die niet als administrator uitvoeren en dan zie ik de ipaddressen enzo van de gebruikers die op een TS zijn aangemeld. Een het liefste zou ik de ts manger willen toevoegen aan mijn mmc.
Op een desktop PC bedoel je daarmee neem ik aan?
hmm, dat wel wel de goede maar als ik nu runas gebruik kan ik nog niet de ipaddressen zien van de gebruikers die ingelogt zijn terwijl dit wel kan als ik op de server inlog. Dit was namelijk het gene waar het mij om ging. Aangezien er een stuk op 5 TS servers zijn moet ik iedere keer weer op een andere server inloggen om te zien wie er gebruik van maken.
Je hoeft maar één server te gebruiken, de andere kan je dan in de TSAdmin als 'favourite server' bookmarken en opnemen in dezelfde console hoor 
Volgens mij zoek je het wat dat betreft iets te ingewikkeld
Volgens mij zoek je het wat dat betreft iets te ingewikkeld
Pagina: 1