Toon posts:

[XP] Windows installeren over netwerk?*

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage dien ik een volledig unatended instalatie klaar te maken. Op zich viel dit goed mee tot op het punt waarop we besloten om de instalatie vanaf de server te laten verlopen. Al snel had ik wel door hoe dit moest. Het instal pad veranderen. Maar het probleem zit er in, alleja eigenlijk de vraag zit er in hoe ik nu in godsnaam de windows pc laat starten in in install mode laat gaan. Als ik de bestanden wnnt.sif en winnt.bat samen op een schijf zet en dan de pc laat doen zegt die dat de NTLDR ontbreek. Ga ik die zoeken en zet ik die erbij dan lukt het nog niet. Op het gebied van over netwerk instaleren ben ik nogal, nuja een beginner. En na veel zoeken op het internet heb ik niet echt ergens een concreed antwoord gekregen over hoe ik de pc dus laat zoeken naar de server om hem daar te instaleren.

Alvast Bedankt

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb ooit eens iets gedaan met PXE booten en Sysprep installatie procedure... Dit in een ver verleden....

Hierbij heb je een distributieserver waarvanuit je Windows na een boot op een machine kan zetten via het netwerk. Deze Windows image is dan voorbereid met SysPrep voor unattended installaties.

Beetje omslachtige manier omdat je dan een PXE server moet bouwen... (volgens mij niet zo'n moeilijk proces)

Misschien is het mogelijk om een met nLite gemodificeerde installatie over een netwerk te krijgen.
Link: http://www.nliteos.com/

"Find what you love and let it kill you"

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 16:29
Volgens mij moet je dan gebruik gaan maken van een Ris Server, vanaf hier moet je de instalatie gaan draaien. deze server moet dan wel bekend zijn in het netwerk als Ris Server. dan zou je met het booten vanaf netwerk kaart een instalatie aan moeten roepen geloof ik. heb er zelf nooit iets mee gedaan alleen wat over gelezen. misschien kun je vooruit door hier iets meer over te zoeken?

groeten,
Léon

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12-2025
je zou toch ook gewoon de install op een server kunnen zetten.
Een bootdisk maken met netwerk drivers en dan de winnt.sif benaderen(via een diskette op je pc) op je server.
(in een soort dos mode)

[ Voor 7% gewijzigd door damashi op 22-01-2008 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb is wat opgezocht over de ris server ma dat is precies nog niet van het simpelste. Maar is er zo geen mogelijkheid dat de O/S op de server gezet word en dat er dan via een command de setup word aangepsroken? zonder dat er eigenlijk al te veel moeite met gemoeid is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zou fijn zijn als je probeerde je posts wat leesbaarder te houden :)
Zo nu en dan even een enter na een zin en correct hoofdlettergebruik helpt daarbij.

Maar wat heb je tot nu toe in de ruime documentatie over XP installaties en op het internet kunnen vinden?
Ik bedoel: [search=XP netwerk installatie] ....

Lijkt me sterk dat je niks nuttigs terugvind?

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 22-01-2008 20:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal zaken terug gevonden. Het enigste nadeel is dat dit steeds over een RIS server gaat. Terwijl ik enkel de setup van windows op de server wil plaatsen, hij weet wat hij moet doen dus het is een geautomatiseerde setup. Maar hoe kan ik nu die setup aanroepen. Dat is het probleem. En na lang zoeken heb ik nog niet echt een oplossing gekregen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen al op de eerste pagina met resultaten kom ik al vijf(!) topics tegen die je het letterlijk voordoen welke commando's je gebruikt.

Ook de documentatie op de CD en de Deployment whitepapers bij Microsoft leggen dit letterlijk uit.
Verwacht je nu ook nog dat we je hier bij de hand houden?
Doe eens wat beter je best - het is jouw stage-opdracht hoor, niet de onze :)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 23-01-2008 09:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ook word er over het onderwerp vaak begonnen, maar de oplossing is er nooit echt. Altans er word nooit een oplossing verteld. De topic eindigd gewoon in het niets

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik krijg sterk de indruk dat je gewoon zit te vissen zodat we je het letterlijk uit gaan leggen - en dat is gewoon niet de bedoeling.

Ga kijken bij Technet en ga [google=XP network install].
Je komt genoeg tegen - alleen moet je er wel wat tijd in steken.

Ik ga dit topic sluiten omdat je te weinig aan inzet vertoont, ondanks de wel heel duidelijke voorzetten die je hapklaar kan vinden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.