HDMI Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Beste Tweaker,

Ik heb enig onderzoek gedaan naar een HDMI switch. Aangezien ik meerdere apparaten heb die HDMI aansluiting hebben.

Nu kan ik niet echt ergens vinden over de kwaliteitsverlies van zo een Switch.
Wel weet ik dat je ze in verschillende varianten heb; van 40 euro tot 300 euro.
Behalve de hoeveelheid aansluitingen, weet iemand hier het verschil tussen??

Merk je kwaliteitsverlies als je er een Switch tussen zet ipv rechtstreeks aangesloten te hebben, of kan je dat met het oog niet waarnemen ??

Groetjes en heeel erg bedankt,

Mitch.

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
Volgens mij zal je geen/nauwelijks kwaliteitsverlies hebben dit omdat het HDMI signaal digitaal is. En dus in feite alleen maar 0 en 1 verstuurd. Het verschil in prijs gaat waarschijnlijk om het feit dat een switch wel of niet 1080P ondersteund en/of om welke HDMI versie 1.1/2/3 erop zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Arcenon op 22-01-2008 16:17 ]

MY '25

• Mitch1987w
heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Ja zoiets had ik al in gedachte. Hmm dan moet ik even goed kijken dat het wel 1.3 ondersteunt en dan de goedkoopste vinden :)...

In iedergeval heel erg bedankt!

Mitch

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

In theorie maakt het geen verschil maar in de praktijk hebben sommige switchen wel eens problemen met het goed doorgeven van het signaal. Ik heb zelf eens naar dit ding gekeken:

http://www.appleinsider.c..._switch_for_apple_tv.html

Heb voorlopig nog genoeg aan wat ik nu heb maar anders koop ik dat ding zeker. De mooiste switch met 4 poorten, remote control EN een leuk design voor maar 100 euro :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mitch1987w
Die ziet er heel mooi uit idd zeg pfoee :)

Ik kan alleen niet vinden of die HDMI V 1.3 ondersteunt...

weet je hier meer over ??

Thanks

Mitch

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 13:23
HDMI is digitaal. Kortom, er komt of een 1 of een nul aan. Problemen kunnen optreden als je een bepaalde lengte overschrijd. Je zal dan beeldruis gaan zien omdat er ipv een 1 een 0 aan komt)

Volgens deze thread kan je makkelijk een 15 meter kabel gebruiken. Opzich levert elke interconnect wel iets van signaal degradatie op. Maar mijn gevoel zegt dat je met een hele simpele switchbox tot een totaal van 15m kan gaan.

Wil je verder dan zal je een switchbox met signaal versterker nodig hebben.

Uiteraard moet je switch wel de juiste standaarden (1.3 en 1080p) ondersteunten, maar voor een simpel doorlus apparaat lijkt me dat weinig interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 22-01-2008 16:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1