[Plesk 8.3] site benaderen zonder domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik de overschakeling aan het maken van een simpel hosting pakket naar een iets geavanceerder hosting pakket (virtuele server met Plesk op)

Echter wil ik eerst al mijn oude sites werkend hebben onder de nieuwe hosting voordat ik de dns omzet...

Ik slaag er echter op geen 1 manier in om mijn sites op de nieuwe server te bekijken wat ik heb geprobeerd:

http://ip.nieuwe.server/~clientName
http://ip.nieuwe.server/~client domain name
http://ip.nieuwe.server/clientName
http://ip.nieuwe.server/client domain name

met extensie, zonder extensie,...

Heeft iemand een idee wat de goede url hiervoor kan zijn?
In de manual van Plesk staat het niet helaas (of ik moet het ergens in de 200+ blzen over het hoofd hebben gezien-...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Kettrick

Rantmeister!

Als je nieuwe server al goed geconfigureerd is kan je door zelf je hosts file aan te passen tests uitvoeren.

dit bestand vind je in C:\Windows\System32\drivers\etc (zo uit mijn hoofd ).

edit:

Op unix systemen staat dit in /etc/, weet niet of je serverside of clientside NOS gebruikt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kettrick op 22-01-2008 16:14 ]

• Sjoerd
  • Niet online
RoeLz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:12:
Als je nieuwe server al goed geconfigureerd is kan je door zelf je hosts file aan te passen tests uitvoeren.

dit bestand vind je in C:\Windows\System32\drivers\etc (zo uit mijn hoofd ).

edit:

Op unix systemen staat dit in /etc/, weet niet of je serverside of clientside NOS gebruikt :)
edit: Ik heb een fedora 6 server, excuses voor het ontbreken van die informatie (maar vandaar was het ook in NWO)te laat...

Is er geen andere manier dan zelf beginnen rommelen? :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Mijn 1e ingeving was ook je hosts file even aanpassen.
Is de makkelijkste methode, fool proof, dus waarom niet? :)

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Dit is de snelste manier, je zet een regel "www.foo.com 12.34.56.78" in je host file en je client PC denk dat het domein verhuisd is. Als het allemaal werkt gooi je de regel er weer uit en je PC zal keurig DNS raadplegen voor het IP.

eenvoudiger kan eigenlijk niet, het heeft totaal geen impact op je server.

update:

Het kan trouwens nog wel anders, je kan je client PC alle DNS requests laten forwarden naar de nieuwe server, die zal waarschijnlijk voor alle domeinen de juiste info teruggeven.

Afhankelijk van de hoeveelheid domeinen is dat misschien een makkelijkere oplossing :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kettrick op 22-01-2008 16:22 ]

• Sjoerd
  • Niet online
RoeLz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:19:
Dit is de snelste manier, je zet een regel "www.foo.com 12.34.56.78" in je host file en je client PC denk dat het domein verhuisd is. Als het allemaal werkt gooi je de regel er weer uit en je PC zal keurig DNS raadplegen voor het IP.

eenvoudiger kan eigenlijk niet, het heeft totaal geen impact op je server.

update:

Het kan trouwens nog wel anders, je kan je client PC alle DNS requests laten forwarden naar de nieuwe server, die zal waarschijnlijk voor alle domeinen de juiste info teruggeven.

Afhankelijk van de hoeveelheid domeinen is dat misschien een makkelijkere oplossing :)
Ik ga even de mist in bij je uitleg, moet ik dus mijn hosts bestand op de nieuwe server aanpassen? ik neem aan van niet aangezien wanneer ik dan
ip.nieuwe.server/domeinnaam doe het nog altijd niet werkt logischer wijs.

Ik kan op de oude hosting niets aanpassen van configuratie bestanden en heb daar ook geen plek,
het kan zijn dat ik de uitleg verkeerd begrijp maarom even te zorgen dat het mijn uitleg iets duidelijker is, ik wil het kunnen testen op deze manier bv

ipadres.nieuwe.server/klantnaam of domeinaam1
ipadres.nieuwe.server/klantnaam of domeinaam2
ipadres.nieuwe.server/klantnaam of domeinaam3
...

op de nieuwe server zijn dus verschillende 'klanten' reeds aangemaakt die hun eigen 'hosting' hebben, die zou ik nu graag willen benaderen :)

overigens moeten alle websites op de oude hosting gewoon blijven werken met hun huidige domeinnaam :)

sorry voor de onduidelijkheid langs mijn kant

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd op 22-01-2008 16:32 ]

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Je kan het hosts bestand op je desktop pc aanpassen, zodat die pc denkt dat hij voor domein1.com naar ip 1.2.3.4 (nieuw) ipv 5.6.7.8 (huidig volgens dns) moet. Zowel de oude als de nieuwe server blijven gewoon staan zoals het nu staat, vooral niet aan komen :)

Plesk/Apache is gewoon ingesteld om domein1.com te accepteren, dat gaat "vanzelf"

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dan moet je dus op de computer waarmee je de nieuwe server wil bereiken de hosts file aanpassen op de hierboven beschreven manier.
Als je dan dezelfde naam kiest voor de websites als de huidige, zul je de huidige websites niet meer kunnen bereiken vanaf die specifieke computer, maar alleen de nieuwe. Vanaf elke andere computer blijft alles werken zoals altijd, het aanpassen van de hosts file heeft alleen invloed op die computer waarop dat gebeurd. Kies je unieke, nieuwe namen voor deze websites, dan kun je dus de oude websites bereiken op hun eigen naam en de nieuwe op de naam die je net hebt verzonnen. Maar opnieuw werkt dit dan alleen vanaf de computer waarop je de hosts file hebt aangepast.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Sjoerd
  • Niet online
Dat is gewoon geweldig dit :D _/-\o_

Super bedankt! maar is meteen een .net progje schrijven om dit makkelijk te onderhouden bedankt allemaal!

heel men dag weer goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd op 22-01-2008 16:49 ]

Pagina: 1