Externe HDD blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-02 20:26
Beste tweakers,

ik ben een blijde bezitter van een externe HDD van Philips 400gig. Nu heb ik daar enkele DVD's naar geript. Ze waren eerst goed te bekijken. Ik heb mijn harde schijf toen een keer mee naar mijn vriendin gehad en sindsdien gaat het mis. Als ik nu de DVD bekijk(het gaat om een 4 gig ISObestand) blijft de harde schijf op steeds dezelfde plekken hangen. In elke film anders, hij zal niet verder gaan, tenzij ik iets verder klik. Zo is het niet fijn meer film kijken en kan ik net zo goed de DVD in de DVDspeler steken. Het geldt trouwens niet alleen voor het afspelen, maar ook voor het kopieren naar de andere harde schijf.

is er iets anders aan te doen dan de schijf terugsturen naar Philips?

Bij voorbaat dank,

Joris

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Draai eerst een checkdisk van Windows en laat die fouten automatisch repareren. Misschien dat er wat bestanden corrupt zijn geraakt. Anders is de schijf waarschijnlijk kapot.

• Eypo
ja dat was al gedaan(A)

sorry niet vermeld, maar het probleem blijft zich dus voordoen...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43

The Third Man

The Third Jellyfish

Ten eerste is belangrijk: welk bestandssysteem wordt op de schijf gebruikt? Te zien in Deze Computer -> Rechter muisknop op de schijf klikken -> Eigenschappen. Indien FAT: converteer naar NTFS.

Ten tweede: doe je wel aan 'Hardware veilig verwijderen' als je de schijf afkoppelt na gebruik? Zo nee dan is dat waarschijnlijk de oorzaak van je problemen.

• Eypo
Ik doe idd niet aan hardware veilig verwijderen, maar volgens mij is dit niet nodig...
Ik gebruik namelijk policy: Opimize for quick removal, oftewel het schakelt schrijfcaching uit, zodat ik hem veilig kan verwijderen. Anders kan dat idd wel het probleem geweest zijn(A)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja op zich zou dat werken maar heb je dat ook gedaan op de locatie waar je hem mee naartoe hebt genomen waarna het probleem is ontstaan?

En gebruik je nou FAT of NTFS op die schijf?

• Eypo
oh sorry, niet vermeld, ik gebruik NTFS.

Dat wat je zegt weet ik niet... Ik gebruik XP, zij Vista... Zou dat dan misschien het probleem zijn geweest... Ter verduidelijking, niet al die bestanden zijn toen gebruikt... waar ik bang voor ben: Als ik hem formateer ben ik het probleem dan wel kwijt?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja dat kan niemand voorspellen. Er kunnen ook simpelweg bad sectors op de schijf staan omdat je hem iets te hardhandig vervoerd hebt. Maar meestal is dat niet met een tooltje te checken omdat de schijf extern is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joris1989 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:54:
Ik doe idd niet aan hardware veilig verwijderen, maar volgens mij is dit niet nodig...
Ik gebruik namelijk policy: Opimize for quick removal, oftewel het schakelt schrijfcaching uit, zodat ik hem veilig kan verwijderen. Anders kan dat idd wel het probleem geweest zijn(A)
... assumption is the mother of all fuckups....

zo lang dat icoontje er staat zal er toch een "verbinding" zijn
probeer het eerst maar eens netjes af te disconecten

"quick removal" is niet "direct removal"

Iperf

• Eypo
ok, ook al denk ik niet dat het per se daar in zit, zal ik hem via safely hardware remove loskoppelen, het kan iig geen kwaad. Maar helaas is het daar voor nu te laat. ik zal eens gaan zoeken naar bestandsherstel, als dat geen zin heeft dan zal ik hem maar formateren. Als hij vervolgens nog fouten geeft, dan stuur ik hem op.

Edit: Ik heb Easyrecovery laten scannen en deze geeft I/Oerrors aan...
Dus het zijn bad sectors? en als dit door het vervoeren is gebeurd, dan is dat maar raar, hij is in de orginele doos, in de auto vervoerd! Hij is nooit gevallen... teruggaan naar de winkel?

[ Voor 26% gewijzigd door Eypo op 22-01-2008 21:55 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Ja teruggaan lijkt me het beste schatje.
Pagina: 1