Toon posts:

XBOX360 vind vista media center pc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goededag hopelijk toekomstige redders in nood, >:)

Mijn xbox360 icm mediacenter(bedraad netwerk met router) heeft 1 dag gewerkt nu niet meer.
Ben er inmiddels al drie dagen mee bezig... ben helaas niet zo'n compu expert, maar doe mijn best.

Ik zie wel mijn xbox360 in mijn netwerkomgeving op vista (kan ook muziek, foto's en films streamen via mediaplayer11 naar de xbox360)

Ik zie wel in mijn windows vista media center dat er een extender(xbox360) is gevonden echter wanneer ik ga configureren moet ik de code(8cijfers) invullen, dit had ik de eerste keer al gedaan.

Dan probeer ik via de xbox360 op de media center knop te drukken, dan geeft ie de melding geen windows media center pc gevonden.

Dus krijg geen nieuwe code(8cijfers) meer en de oude code gebruikt die ook niet.

Ik heb de windows vista firewall, deze zou standaard media center moeten toelaten. Er is geen tweede firewall aanwezig(wel panda antivirus, maar als ik die uitzet is er ook geen verschil)

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:24

tim427

Turbulence!

Al geprobeerd om de wizard van xbox360-mediacenter opnieuw uit te voeren? Volgens mij start je eerst mediacenter op de xbox op, waarmee je dan zou kunnen connecten. Staat daar onder aan niet zoiets als: connect met een andere pc :?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Bij instellingen in mediacenter heb je de optie extender, als je daar begint met configureren en niet bij je Xbox ?

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een wizard in de xbox360 zelf?

Ben idd begonnen bij de pc en ook een keer bij de xbox, maar het gekke is dus dat die het wel heeft gedaan, maar nu niet meer. Ik heb echt het halve internet doorgezocht, maar het lijkt wel of ik de enige ben... Mijn visie is: als die het doet dan blijft die het doen, want de instellingen staan dan goed... maar helaas is dat niet het geval.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn router opeens bedacht, nou die xbox360 die laat ik mooi niet meer communiceren met die computer boven... Ik heb een linksys router, microsoft ondersteund deze ook.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 17:25 ]

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:24

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:09:
Is dat een wizard in de xbox360 zelf?

Ben idd begonnen bij de pc en ook een keer bij de xbox, maar het gekke is dus dat die het wel heeft gedaan, maar nu niet meer. Ik heb echt het halve internet doorgezocht, maar het lijkt wel of ik de enige ben... Mijn visie is: als die het doet dan blijft die het doen, want de instellingen staan dan goed... maar helaas is dat niet het geval.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn router opeens bedacht, nou die xbox360 die laat ik mooi niet meer communiceren met die computer boven... Ik heb een linksys router, microsoft ondersteund deze ook.
Je zegt zelf dat ze elkaar zien en naar elkaar kunnen streamen.... Dus dat zit wel goed...

Maar je moet de wizard/setup op de xbox ff opnieuw doen....

Tijdens het configuren krijg je een code XXXX-XXXX, dan loop je naar je pc, start MC, set extender, voer op een gegeven moment de code in... Dan moet je nog iets laten "Toestaan" (tenzij je UAC uit hebt staan)......

Moet wel lukken hoor :D

En laat het sowieso ff weten als het is gelukt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Eureka... het werkt! :)

THnx... dat was te makkelijk zo makkelijk dat ik het niet gezien heb.... Super! bedankt voor de toelichting. _/-\o_ _/-\o_

Uiteraard heb ik een volgend probleem heb transcode geinstalleerd, maar daarna handmatig de mappen verwijderd, hij gaf namelijk een error... nu wil ik het opnieuw installeren, echter nu kan dat niet omdat niet alle componenten vorige keer verwijderd waren.... (ja ik weet het niet zo slim :P )

Ga vanavond maar weer even klooien en googelen... :)

Must stream HD to Beamer and LCD tv ... I will beat the system... lol

Transcode360 verwijderen:
Eerst de map transcode 360 uit program files verwijderd
daarna via add and remove programs transcode verwijderen
En floppa hij is weg...

Weer geinstalleerd:
Alleen krijg ik het nog niet aan de praat ik krijg een error bij het opstarten van vista
Deze error is het

http://img.villagephotos..../1011342/Transcode360.jpg

Link naar een oplossing voor het bovenstaande probleem (zelf nog niet gedaan)
http://www.runtime360.com/forums/read.php?8,4777,4783

Okdan transcode werkt nu nog wat extra codecs veranderd en in het registery gerommeld.. jeej nu ziet media center op mijn computer alle bestanden. Alleen op mijn xbox, zie ik die bestanden niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een bericht over mijn de topic die is gesloten.

Transcode 360 install error op vista

Allereerst mijn excuus voor de topicstart.
De reden dat ik een nieuwe post startte is omdat ik vond dat het een ander onderwerp was en dacht dat anderen die dit probleem ook hadden het op deze manier makkelijker konden vinden.

Echter ik heb zeker wel gekeken op google, ben er namelijk al 3 dagen mee bezig, ik had over de hit heengelezen, omdat ik het venster in mijn hoofd had en niet de tekst :z :P , ik vond toevallig in een ander forum vandaag de image met de foutmelding. Alleen in dat forum stond geen oplossing.

Anyway sorry, maar was dus allemaal goed bedoeld en ik heb echt mijn best gedaan om het zelf op te lossen. :*) Ben alleen niet zo bekend met vista, heb het net twee weken...
Pagina: 1