Nieuwe Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• apollo88
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06-2023
Hoi,

Ik speel zo nu en dan COD4 alleen de laatste tijd wordt er wat geklaag op TS omdat mijn mic nogal ruist (logitech precision gaming headset). Nu wou ik dus een nieuwe headset halen die tot ong 60Euro mag kosten.

Ik heb uiteraard eerst zelf rondgekeken alleen ik zie door de bomen het bos niet meer, heb veel reviews gelezen maar het is toch wel een nadeel dat je niet weet hoe een headset echt op je hoofd zit en of de geluid en vooral de mic nu echt goed is.

Ik ben een headset gewend die niet over je hoofd zit maar dat maakt verder niet zoveel uit, waar die aan moet voldoen:
- goede sound
- goede mic
- prijsklasse tot 60 euro
- het liefst moet die de oren grotendeels overdekken

Zelf kwam ik bij mij zoektocht terecht bij de sennheiser pc150/151 alleen de 150 lijkt overal uitverkocht en de 151 overdekt je oren niet helemaal en als je voorover buigt zou de headset van je hoofd afvallen waar ik niet al te blij mee ben, qua geluid en mic voldeed die echter wel aan de eisen zover ik de reviews mag geloven. De sennheiser pc141 leek me erg comfortabel maar de reviews waren behoorlijk matig, niet echt een headset geschikt voor gaming. De PC130 zou weet niet comfortabel zitten...

Ik wou eigenlijk een keer een andere headset als logitech proberen, alleen sennheiser (wat wordt gezien als een van de betere right?) lijkt niet echt te voldoen aan wat ik wil....

Dus.... Iemand tips of gebruikerservaringen met headsets die aan bovenstaande eisen voldoen, of zal ik een prijsklasse hoger moeten gaan om deze eisen te kunnen vervullen.

mvg,
Ruud

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Zoiets leek mij ook wel wat.
gewone stereo en gesloten (ik last van niemand niemand last van mij)
mic er aan vast maar los stander mag ook losse kabel niet. dat stoort door elk contact met de cable/kleren.

Een mooie leek me deze Gemini EM-400 maar die is op

Ik ben aan het overwegen om "DJ" headphone op ze zoeken. (degelijke kabel die wel een rolletje met bureaustoel zal overleven) en dan los een mic er bij.

http://www.adf-hq.nl

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 20:31
Zoals je in mijn review kan lezen zou ik de PC151/150 ten alle tijde aanraden in die prijsklasse :P Hij valt bij mij niet van mijn hoofd als ik voorover buig, behalve als ik echt op handen en voeten ga zitten ofzo.

• apollo88
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06-2023
@ zsub, game je zelf ook? Hoe zit het dan met die oorschelpen die je hele oor niet overdekken, --> ingame lijkt me het fijner als dat wel het geval is right? Of valt dit in de praktijk reuze mee

@ kless, die headset ziet er wel degelijk uit idd, maar vond een review die als weaknesses dit gaf:

Construction is of plastic--metal would have been nice for durability and aesthetics. The boom microphone is monaural; stereo would have been nice. The plugs on the EM-400 are 1/4". Gemini packages with the headphones a 1/4" to 1/8" stereo converter. because the jacks on the computer sound card are so close together, you won't be able to plug both the mic and headphones in simultaneously with the type of converter packaged with the headphones. I had to buy a cable to extend the jacks apart to plug these phones into my PC sound card. What worked for me is to use the 1/4" to 1/8" type converter packaged with the headphones and plug them each into a 6" y cable that you would use to plug two sets of headphones into one portable audio player. The y is not necessary... but I had to improvise with what I had. Radio Shack carries this product AD-YC042 for $5. I wish these headphones were wireless AND had the microphone...

Ik moet uiteraard gewoon kunnen inpluggen in de pc zonder extra die kabels los te gaan halen ofzo (kan ik niet :P) en ik weet niet wat het precies betekent maar de microfoon is monaural? Ik wou juist een nieuwe headset aanschaffen omdat van deze de mic kapot is en dan wil ik dus een goede mic erop hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door apollo88 op 22-01-2008 15:23 ]

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 08:47
Ik raad je aan om een losse microfoon + een circumaurale (om je oor) Koptelefoon te halen.

Kijk ook hier eens: http://www.headphone.com/products/headphones/full-size/
Je kan daar op Value selecteren. Als je dan een interessante koptelefoon ziet lees er wat reviews over.

Verder ben ik een gamer die zelf de combi: Desktop microfoon + Sennheiser HD555 Koptelefoon.
Ik speel o.a. Counter-strike source, world of warcraft en Veel singleplayer meuk.

Edit: Misschien is de Sennheiser HD201 of 205 wat voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door J.E.T op 22-01-2008 15:35 ]

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

apollo88 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:17:
ik weet niet wat het precies betekent maar de microfoon is monaural?
MONO (en dat vind ik prima voor een mic!)

http://www.adf-hq.nl

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Over headsets is echt meer dan zat te vinden. Ik wil je dan ook aanraden om daar een goed tussen te kijken. Een klein beetje extra moeite kan nooit kwaad :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.