Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

srcElement.value in firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben bezig met een invoerformpje waarbij er clientside een aantal correcties toegepst kunnen worden op de invoerveldjes, zoals bijvoorbeeld initialen omzetten naar hoofdletters. Als ik bijv d.a. invul, moet dat dmv een onchange event naar D.A. omgezet worden.

de code die ik hiervoor heb is redelijk simpel
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="text" id="voorletters" name="voorletters" onchange="allUpperCase();">

<script>
function allUpperCase(){
this.event.srcElement.value = this.event.srcElement.value.toUpperCase();
}
</script>

Dit werkt prima in IE6 en IE7, echter, in FF2 en FF3 krijg ik de melding van firebug dat this.event geen properties heeft. En dan kan er natuurlijk niet veel gedaan worden.

Omdat ik de site wel crossbrowsercompliant wil hebben in iig IE6/7 en FF2/3 ben ik op zoek naar een manier om wel de value uit te kunnen lezen en die naar een uppercase te zetten.

Nu kan ik het doen dmv een specifiek ID meegeven aan de functie als argument, maar gezien ik de functie op meerdere velden wil aanroepen zou ik het geheel liever wat generieker houden, zodat er minder makkelijk fouten in kunnen komen.

Ik ben dus naar een manier op zoek om in firefox te kijken in de functie door welk element de onchange is getriggerd, dat element op te pakken en die value aan te passen (wat ik dus in IE wel kan). Nu heb ik zitten zoeken naar de eventhandler van Firefox, maar ben nog geen oplossing tegengekomn om het op deze manier te doen (alleen via het doorsturen van een id als argument), dat kan ik alsnog doen mocht niet mogelijk blijken, maar ik houd de code liever zo generiek mogelijk.

Heeft iemand enig idee op welke manier ik het element kan aanspreken en de ingevulde value op deze manier op kan pakken. Logischerwijs zou ik zeggen dat het met 'this' of met 'self' werkt, alleen die returnen niet het element, maar de window.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="text" id="voorletters" name="voorletters" onchange="allUpperCase(this.event);">

<script>
function allUpperCase(e){
e.srcElement.value = e.srcElement.value.toUpperCase();
}
</script>
Dus wel/niet zoiets?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:54:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="text" id="voorletters" name="voorletters" onchange="allUpperCase(this.event);">

<script>
function allUpperCase(e){
e.srcElement.value = e.srcElement.value.toUpperCase();
}
</script>
Dus wel/niet zoiets?
Als het zou werken dan zou ik dit op zich een prima oplossing vinden (daar ik generiek dingen meegeef), echter, firebug verteld doodleuk dat e geen properties heeft en ik kan dus geen value van het element vinden.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

de oude
e = e || window.event;
var targ = e.target || e.srcElement;
truc?

TabCinema : NiftySplit

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft iemand enig idee op welke manier ik het element kan aanspreken en de ingevulde value op deze manier op kan pakken. Logischerwijs zou ik zeggen dat het met 'this' of met 'self' werkt, alleen die returnen niet het element, maar de window.
Ehm gewoon verwijzen naar this gaat werken zoals onderstaand hoor :?

HTML:
1
<input type="text" id="voorletters" name="voorletters" onchange="allUpperCase(this);">

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

de oude
e = e || window.event;
var targ = e.target || e.srcElement;
truc?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-type" content="text/html;charset=UTF-8">

<title>Tekst in tekstveld zou in HOOFDLETTERS moeten gaan</title>

<!-- Globale javascript -->
        <script type="text/javascript">
            function allUpperCase(evt){
                var evt = evt || window.event; // event object
                var target = evt.target || window.event.srcElement; // event target
                var targetID = document.getElementById(target.getAttribute("id")); // event target id
                targetID.value = targetID.value.toUpperCase();
            }

window.onload = function() {
                document.getElementById("voorletters").onchange = function(evt) { allUpperCase(evt) };
            }
        </script>

</head>

<body>
        <form>

<input type="text" id="voorletters" name="voorletters">
        </form>

</body>

</html>
Oud maar vertrouwd. Het werkt.
Ehm gewoon verwijzen naar this gaat werken zoals onderstaand hoor :?
Hij wil geloof ik alleen met event objecten werken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Sebazz
var targetID = document.getElementById(target.getAttribute("id"));
Wat wil je hiermee bereiken? targetID is met deze code precies hetzelfde object als target, dus dat hele regeltje kun je schrappen.

TabCinema : NiftySplit

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Daar wil ik niks mee bereiken maar ik had het voor iets te testen erin gezet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:38
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="text" id="voorletters" name="voorletters" onchange="allUpperCase(this);">

<script>
function allUpperCase(elem){
elem.value = elem.value.toUpperCase();
}
</script>

Werkt in mijn ervaring altijd en overal.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 22-01-2008 18:16 ]

Pagina: 1