2x Vista Dual boot restore problemen met drive letter

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x Vista 64 geinstalleerd, zonder problemen alleen werd mijn harde schijf wat klein dus een grotere gekocht. eerst een disk image gemaakt, nieuwe schijf er in en image terug gezet.
het opstarten lukt niet blijkbaar omdat de bootmanager toch de andere hardeschijf ziet en daar andere codes aan mee geeft. Vervolgens met bootsect, bootrec en bcdedit aan de gang gegaan, uiteindelijk ook nog gebruikgemaakt van vistabootpro.
Het probleem wat ik nu heb is:
de werk partitie staat op c: en dat is ook de schijf waarvan wordt gestart. als ik voor deze optie kies gaat alles goed!, de tweede partitie Test staat op D:
Als ik nu opnieuw start en voor de Test kies, dan wordt de d: geen c: (wat na de installatie wel zo was), het probleem is dat meerdere programma's niet meer werken en mijn profiel tijdelijk is.
Ik ben ook ergens tegen gekomen dat je dit kun oplossen door de driveletters te wijzigen, dat lukt wel als ik met de werkpartitie opstart, ik kan dan de letter van de test partitie wel wijzigen maar als ik met de test opstart lukt dit niet, ik zou dan de letter voor werkpartitie moeten wijzigen maar waarschijnlijk omdat hier van wordt gestart kan ik dit niet wijzigen.....

hoe kan ik dit oplossen...??? wat doe ik fout?