Toon posts:

[AirPort Express] Netwerk onvindbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Daedalus, ik had er idd. bij moeten zetten wat ik al geprobeerd heb...
Ben nieuw met dit soort dingen, hoop dat jullie me dit niet kwalijk nemen.

-Ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen (meerdere malen) met als gevolg dat ik ook op de macbook het netwerk niet meer kan vinden. (staat nu op automatisch)
- Ik heb zowel wep als wpa geprobeerd. (staat nu op wpa)
- Op internet naar oplossingen gezocht en diverse dingen uitgeprobeerd. zonder resultaat.
- Bedoelen jullie met ssid of het een gesloten netwerk is? zo ja dat is het volgens mij niet aangezien mijn macbook hem wel vind en dat het volgens het aiportconfig programma geen gesloten netwerk is.
- Handmatig een netwerk aanmaken (via de toshiba laptop) lukt ook niet.

Zoals ik al zei heel soms vindt hij het netwerk wel :?

Ik hoop dat ik zo wel aan de forum voorwaarden voldoe, zo niet hoor ik het graag.

Gr. Sonja.

Zie onderstaande vraag:

Hallo,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand me kan helpen:

Ik heb een airport express, mijn macbook vind het netwerk zonder problemen en werkt prima.
Echter de toshiba laptop van mijn vriend vind onderhand alle netwerken in de buurt behalve de onze...

Heel soms vind hij hem wel, en werkt het naar behoren...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Gr. Sonja.

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
SSID betekent Service Set Identifier. (heeft dus niets met open of gesloten netwerken te maken) Als dit uitstaat wordt de naam die je aan je netwerk gegeven hebt niet uitgezonden, zodat een andere laptop die dit netwerk niet kent het ook niet zomaar te zien krijgt.
Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar wat nu als je handmatig op die laptop de netwerknaam opgeeft waar íe naar moet zoeken, misschien dat je 'm dan wel kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door TimmieN op 22-01-2008 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig waar ik dat SSID dan aan of uit kan zetten? (macbook ziet hem wel)
Handmatig op naam zoeken heb ik ook al geprobeerd... helaas zonder resultaat.
Wat gewoon nog het vreemdst is (vind ik dan), is dat hij m soms wel vindt...

Bedankt voor je reactie!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
SSID aan~ en uitzetten doe je via de instellingen van je router. Meestal kom je hier door naar http://192.168.1.1 te gaan.
Dan moet je daar maar even rondkijken. Staat wel ergens onder de wireless settings een optie om om dat aan of uit te zetten.
Om wat voor router merk / type gaat het eigenlijk? Misschien dat dat ook weer wat oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een apple airport express icm. een motorola kabel modem.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 16:25 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SSID uit == "hidden netwerk". Meestal als pc's 'm niet vinden komt dat omdat 't kanaal ingesteld staat op iets wat ze niet mogen gebruiken. Bijvoorbeeld een amerikaanse laptop (of zo ingestelde wifi kaart) en een netwerk op kanaal 13 -> werkt niet. Maar dat had je al geprobeerd zei je.

Wellicht ligt 't gewoon aan die laptop?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het kanaal staat nu ingesteld op automatisch (11).
Heb idd. eerder verschillende kanalen geprobeerd maar toen kon ook mijn macbook het netwerk niet meer vinden...

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je met je macbook nog wel op andere netwerken komen? Dan kan je iig uitsluiten dat het daar aan ligt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast van "Problemen airport express (nader verklaard)" naar "[AirPort Express] Netwerk onvindbaar", zodat het iets beter de lading dekt :)

Welke foutmelding krijg je als je de Toshiba handmatig verbinding laat maken met de AirPort Express? Welk OS draait er op de Toshiba?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
De macbook vind "ieder" netwerk dat is het probleem niet.
Het gaat om de toshiba, die vind wel netwerken om ons heen behalve de onze...

De Toshiba heeft windows XP sp2.
Ik krijg dan geen foutmelding, maar hij vindt m gewoon niet...

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:37:
Hallo,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand me kan helpen:

Ik heb een airport express, mijn macbook vind het netwerk zonder problemen en werkt prima.
Echter de toshiba laptop van mijn vriend vind onderhand alle netwerken in de buurt behalve de onze...
Dat kan wel eens gebeuren, het lijkt dat de toshiba iets niet goed doet. Dat iets is natuurlijk een beetje vaag. Wat je eens kan proberen:
  • Naam van je netwerk veranderen. Soms wordt er bepaalde settings opgeslagen (op de toshiba) bij een gekozen draadloos netwerk en die krijg je er niet meer uit . Heeft bij mij wel eens geholpen.
  • Radiomodus: 'Alleen G' netwerken (aanzetten op je Airport Express)
  • Evt. een nieuwe draadloze driver voor Toshiba zoeken en installeren.

Verwijderd

Nog drie tips:
- Staat in de Toshiba ingesteld, dat met alleen voorkeursnetwerken kan worden gecommuniceerd - if so, sloop dat er eens uit
- Heb je op de toshiba de nwste intel drivers geinstalleerd, (Intel(R)PROSetWirelessSoftwareVer**.**.**)
- En wacht je wel lang genoeg. Toshibas zijn niet snel met signaal oppakken. En als meerdere aanbieders op 1 kanaal zitten is het helemaal kwestie van lange adem
Pagina: 1