[W2K3] Max open files?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Is er een limiet aan het maximale aantal tegelijk open files voor windows 2003 + SP2 (32 bit)?
Dit kan ik nergens vinden (is MS misschien vaag in)

We hebben een fileserver staan die geregeld (meemaal per dag) zijn verbindingen kwijt raakt. Een handmatige actie is dan nodig om de verbindingen vanuit de clients weer te herstellen (computer browser service herstarten)

Het kernelmemory loopt gestaag op tot iets meer dan 512 MB en dan knallen alle verbindigen eruit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt me als paged pool geheugen dat te aggressief lekt (zie ook bv. http://blogs.technet.com/...st-files-don-t-do-it.aspx) - kan je dat eens controleren? :)

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Dit klopt ook ja. We hebben er een berg gebruikers opzitten die ook een boel PST's hebben openstaan. We weten ook dat PST's via LAN/WAN niet worden gesupport door Microsoft. Echter lokaal opslaan is bij ons geen optie meer. (ik ben mijn PST kwijt, of is corrupt, mag ik even een restore?) Lokaal opslaan gaat dus niet werken, omdat je dan geen backup kunt maken.

We gaan binnenkort de PST's naar een nieuwe server over zetten, zodat enkel nog maar de normale bestanden worden geopend op de fileserver.