NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Die zijn beschikbaar als je in XP onder "Search => Find printers" klikt
ja dat weet ik. Zo vond ik ze ook. Maar ik zie ze niet terug in de AD.
Ik kom uit de Novell wereld en daar zie ik alles (zelfs applicatie object) in mijn directory terug. En hiet kan ik ze niet vinden. Daarom de vraag waar staan die, staan ze überhaupt in de AD?
Ik kom uit de Novell wereld en daar zie ik alles (zelfs applicatie object) in mijn directory terug. En hiet kan ik ze niet vinden. Daarom de vraag waar staan die, staan ze überhaupt in de AD?
Ja. En toch niets kunnen vinden.
Je bedoelt 'Users, Groups, and Computers as Containers' (printers zitten onder de betreffende printserver).djluc schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:01:
Heb je de advanced view aanstaan in je MMC?
Roman: Een beetje googlen mag de volgende keer wel
Janee daar staan ze juist niet (of ben ik blind).
Ik kan ze niet vinden. Alleen op de print server zelf. Maar niet in de AD. Als ik ze zoek vind ik ze wel als objecten. Maar kan ze niet terugvinden.
Ik kan ze niet vinden. Alleen op de print server zelf. Maar niet in de AD. Als ik ze zoek vind ik ze wel als objecten. Maar kan ze niet terugvinden.
Klopt. Beheer doe je vanaf de prinserver.
Money for nothin' and your chicks for free
Aha. Weer een minpuntje van de MS implementatie van LDAP.
Ik ben van Novell NDS gewent dat alles erin staat en dan kan ik heel makkelijk binnen een programma aangeven wie wel en wie niet op die printer mag printen (zelfde met aplicatie objecten die MS niet in de AD geimplementeerd heeft). Zo mis ik helaas nog een aantal objecten die het beheeren van de AD makkelijker zouden kunnen maken, die ik in de NDS wel heb.
Tja dat kom je dus tegen als je bezig bent.
Ik ben van Novell NDS gewent dat alles erin staat en dan kan ik heel makkelijk binnen een programma aangeven wie wel en wie niet op die printer mag printen (zelfde met aplicatie objecten die MS niet in de AD geimplementeerd heeft). Zo mis ik helaas nog een aantal objecten die het beheeren van de AD makkelijker zouden kunnen maken, die ik in de NDS wel heb.
Tja dat kom je dus tegen als je bezig bent.
Ik zie de printers toch prima hoor, als ik de computers als containers bekijk.
Maar denk dat het meer de bedoeling van MS is: dat de je printer éénmalig (of zo min mogelijk)) aan een groep hangt en verder met die groep werkt m.b.t. security.
(en de eerste opmerking..minpuntje van de ldap van ms? ik zou eerder zeggen gebrek aan kennis van jouw kant)
Maar denk dat het meer de bedoeling van MS is: dat de je printer éénmalig (of zo min mogelijk)) aan een groep hangt en verder met die groep werkt m.b.t. security.
(en de eerste opmerking..minpuntje van de ldap van ms? ik zou eerder zeggen gebrek aan kennis van jouw kant)
[ Voor 18% gewijzigd door _H_G_ op 22-01-2008 16:07 ]
Hmmm Ik zie ze daar dus niet staan. Of moet ik dan op de print server zelf zijn? Maar die is geen DC dus staat door "Users en Computers" niet op. Ik vind het toch al lastig dat je voor elk dingetje bij MS een appart programma nodig hebt.
/Offtopic is het eigenlijk zo dat ze in W2K8 nu wel een hoop bij elkaar gepakt hebben? Ik kan b.v. (om maar een andere zijweg te noemen) op een Apple OSX server ALLES doen met 2 programma's. Ik heb W2K8 al gedownload maar nog niet kunnen testen (wel de 90 dagen versie he).
/Offtopic is het eigenlijk zo dat ze in W2K8 nu wel een hoop bij elkaar gepakt hebben? Ik kan b.v. (om maar een andere zijweg te noemen) op een Apple OSX server ALLES doen met 2 programma's. Ik heb W2K8 al gedownload maar nog niet kunnen testen (wel de 90 dagen versie he).
Zo te horen moet jij gewoon weer terug naar Novell
..
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Achja, denk het ook. Wel eerst MCSE halen en dan ga ik door met Apple Certificaten (Novell heb ik al). Je kan maar beter teveel weten als te weinig
Pagina: 1