Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Walky talkie boosten

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 08:30
Ik heb een set walky talkies aangeschaft, en deze hebben een bereik van 3km. Nu waar ik woon heb ik heel veel last van storingen waardoor het signaal nog niet eens 1,5 km ver komt.

Is er een manier om de sterkte van het signaal te vergroten?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Ja, daar is wel een manier voor

edit:
Waaronder de zoekfunctie van dit forum: Zoeken naar 'signaal versterken'

[ Voor 72% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-01-2008 14:09 . Reden: verrekte UBB- code :P ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Ik denk dat die dingen al zowat aan het wettelijk maximum zendvermogen zitten. Denk dat je weinig kunt wil je het nog legaal houden.

Pvouput live

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 08:30
En wat als ik over die wettelijke maximums ga, komen ze dat dan vlug op het spoor of is het risico klein?

(BTW er zijn momenteel ook walky talkies van 5 km dus normaal moet ik deze toch nog iets omhoog kunnen brengen zonder over het limiet te gaan)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Je kan het proberen met een langere antenne, twee of 4 keer zo lang als de originele.
Google eens op pmr446

Choose life

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tenzij je een zendamateur met licentie bent, is het niet toegestaan om met meer dan het fabrieks-af geleverde vermogen te zenden. Dit houdt ook in dat je geen antennes mag verbouwen.
Overigens is de 5 km die een fabrikant aangeeft, over het algemeen onder uitzonderlijke omstandigheden. Realistisch is eerder 500 tot 1500 meter.

Overigens voor Wifi wordt meestal niet het volledige vermogen uitgestraald om het mogelijk te maken een iets gunstigere antenne te plaatsen.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 12:21
Wellicht kun je inderdaad een antenne plaatsen met een grotere gain. Verder is het vaak ook mogelijk om zulke apparaten op te voeren. Dit is inderdaad illegaal, daar komen ze echter waarschijnlijk nooit achter. Houd er trouwens ook rekening mee dat je accu een stuk sneller leeg zal raken als je hem opvoert.

Persoonlijk had ik die dingen gewoon direct uit Australië geïmporteerd ofzo. Daar mag je volgens mij een veel groter zendvermogen gebruiken.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Zoek de frequentie waarop deze werken en maak er een paraboolantenne aan.
Tip: www.wirelessnederland.nl

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Aangezien ook andere antennes illegaal blijken te zijn, is er voor dit topic geen legale grond om verder te discussiëren.
Jammer voor TS, maar deze gaat op slot.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.