Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MP3 speler met line-in opnamefunctie voor onder de 50 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _se_bas
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 19:04
Ik heb een aardige tijd rondgesurft en gezocht in GoT en google maar ik kan niet vinden wat ik zoek.
Om live muziek op te nemen ben ik op zoek naar een mp3 speler die in mp3 formaat kan opnemen in een redelijke kwaliteit (minstens 192 kbps).

Qua geheugen ben ik tevreden met 1-2gb HD, flash hoeft niet voor mij. Het liefst zou ik er een hebben voor onder de 50 euro (het ding is enkel voor opnames van repetities van mijn band), maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is. Suggesties?

Verder denk ik er over een Ipod of iets vergelijkbaars te kopen voor mijzelf als muziekspeler (en met 80GB of meer geheugen om al mijn muziek kwijt te kunnen). Nou kan ik me voorstellen dat er spelers in die categorie zijn die al gelijk zo'n opname functie via line-in hebben of die met een accesoire van een paar tientjes dat kunnen. Budget ligt daarbij wel op zo'n 250-300 euro. Dus mocht zo'n los spelertje niet lukken dan is dit misschien een optie, aangezien ik toch zo'n ding wil kopen. Als iemand een idee heeft dan hoor ik dat heel graag.

Alvast bedankt voor de hulp!!

• reizende o Roel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
voor zon doel lijkt mij een goeie gebruikte uitstekend werken

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:28
Heb je zelf al wat gevonden? Als je een recorder van 1 of 2 gb wilt heb je waarschijnlijk wel een flash speler, dat is veel handiger en goedkoper bij een kleine opslagcapaciteit.

• _se_bas
Ik heb zelf nog niets gevonden helaas.

Flash of geen flash maakt mij niet uit, wat het goedkoopst is.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45
Koop tweedehands een portable minidisc speler/recorder, heb je prima geluidskwaliteit voor minder dan 50 euro. Kijk maar eens op Marktplaats o.i.d. De opname kwaliteit van de meeste mp3 spelers die ik ken is vrij matig, meestal kan je alleen via een ingebouwde mic opnemen (soort voicerecorder). Er zijn wel professionele mp3 recorders van gerenommeerde merken (Roland bijv.), maar die gaan richting 1000+ euro.

• _se_bas
Is misschien ook een optie. Ik ben alleen wel op zoek naar iets handzaams wat ik ook in mijn usb poort kan pluggen. Vooral dat laatste zou een probleem kunnen zijn als ik zo op marktplaats rondkijk.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45
Kwam deze review op CNET tegen, volgens de editor geven de gepresenteerde modellen wel "great results" via de line-in. Die Creative nano plus valt denk ik wel in je budget, ik zou daar eens wat reviews van zoeken. Je schijnt de I-pod ook te kunnen hacken, weet alleen niet voor welke generaties dat geldt.

Voordeel van een portable minidisc speler is dat er vrijwel zeker een goede AD converter in zit. Dat moest ook wel om het systeem te promoten, je kon destijds ook "volwaardige" minidisc spelers (43cm) kopen, maar volgens mij heeft dat nooit echt gelopen. De meeste gebruikers wilden dus op de speler zelf kunnen opnemen. Dit in tegenstelling tot mp3: de files download/rip je en zet je vervolgens via usb over op de speler. Een goed DA converter kost alleen maar extra geld, dat maakt de speler weer duurder dan die van de concurrent, dus vind je weinig kwalitatief goede converters in de mainstream modellen.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:56
Cowon iAudio u3 op marktplaats, staat er een met 1 GB geheugen voor 50 euro. Van Cowon kun je verwachten een van de beste line ins ooit te krijgen, in welke MP3-speler dan ook.

Met uitzondering van de iRiver H100 series, maar die zijn buiten je budget.

Als echte MP3 met een goede line in zou ik kijken naar een H100, die ligt in je budget en heeft 20GB, en er draait www.rockbox.org Rockbox op, wat simpelweg vet is.

Tsja, wat heb je nog meer? In ieder geval geen iPods, die hebben geen line in. Creative heeft het ook niet zo vaak, en dat valt erg tegen.

Voor dat geld kan je ook een Hi-MD speler nemen. Mdtjes zijn zoals je misschien weet dé professionele audio-standaard en dat scheelt dus tijd met converten. Op makrplaats zoeken op hi-md en je ziet dat ze wel wat kosten, maar er gaan 1 gigabyte MD'tjes in. Zeer, zeer goede line in, vaak optisch en stereo minijack. ook zéker een aanrader!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1