[iPod Mini] Clickwheel kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:29
Ik zit met een probleem.
Bij ons in huis zijn er 3 iPod mini’s 1st gen. (moeder en 2 zusjes). Nu was van al deze iPods de batterij ‘op’ dus heb ik 3 nieuwe batterijen besteld en geplaatst. Bij 2 van de iPods is dit helemaal goed gegaan, en deze iPods doen het weer perfect, zelfs langer dan met de originele batterij.
Bij de derde iPod is tijdens het vervangen van de batterij echter de connector van het clickwheel afgebroken.
Ik heb op de onderstaande foto aangegeven op welk punt de connector is afgebroken.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08042/ipod_mini853.jpg.xs.jpg

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb op Google/eBay gezocht, maar hier kom ik voornamelijk het clickwheel van de 2nd gen. Mini tegen. (Deze hebben een andere connector)

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Mijn zusje zou graag haar iPod weer kunnen gebruiken. De iPod zelf is nog in goede staat, deze is ongeveer een jaar geleden vervangen onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er zelf al eens 1 geopend, en die dingen zijn inderdaad fragiel. Het hangt er van af waar het afgebroken is, maar meestal zijn ongelukken met flexcables moeilijk op te lossen(als ze niet te vervangen zijn).

Ik denk dat je het compleet zal moeten vernieuwen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iFixit heeft ze in ieder geval in de webshop staan (ze zijn alleen op dit moment op).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik weet niet waar je woont anders heb ik er nog 1 voor je liggen.
Zit wel een klein streepje op, zie je bijna niet. Ik woon in Kerkrade, afhalen gratis en verzenden doe ik jammer genoeg niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/aVQjOLi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/aVQkfbS.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door underworld202 op 22-01-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Is het nog wel de moeite om deze te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
underworld202 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:08:
Ik weet niet waar je woont anders heb ik er nog 1 voor je liggen.
Zit wel een klein streepje op, zie je bijna niet. Ik woon in Kerkrade, afhalen gratis en verzenden doe ik jammer genoeg niet aan.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die ziet er goed uit!
Kerkrade is voor mij helaas echt te ver. Ik woon helemaal aan de andere kant van het land (15km boven Amsterdam)
Doe je echt niet aan verzenden? Ik ben best bereid ervoor te betalen. :)

En op de vraag of het nog de moeite waard is:
Ik vind van wel. De iPod is namelijk net een jaar oud (was kapot, nieuwe gekregen onder garantie)
En het is niet mijn iPod maar die van mijn zusje. Ik heb geen zin om een nieuwe iPod te kopen voor mijn zusje als ik deze nog zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Heeft er niemand een idee waar ik een clickwheel los kan bestellen?
Bij de eerder gegeven links is hij 'out of stock'
(Of heeft iemand hem toevallig nog los liggen thuis? O-) )
Pagina: 1