[XP] Winlogon.exe encountered a problem and needed to close*

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Onlangs mijn computer geformateerd en winXP SP2 er opnieuw opgegooid, werkte prima de eerste week. Maar sinds vorige week heb ik een regelmatig terugkerend probleem. Als ik de computer aanzet en ik mijn wachtwoord heb ingevoerd zodat windows start, hoor ik het halve begin toontje van windows en dan start de pc opnieuw op. Een serieuze error dus, soms heeft de pc zelfs nog een restart (zelfde error gebeurt opnieuw) nodig voordat ik er weer in kan werken. Ik krijg daarna het bericht dat 'winlogon.exe encountered a problem and needed to close'. Ik verhelp ik dit probleem? Ik heb er al op gegoogled en heb op sommige plekken gelezen dat het om een virus of malware gaat en heb dus al allerlei sweeps gedraaid met nod32 en adaware en register tool, en er kwam niks ernstigs aan het licht.
Iemand die mij hier van af kan helpen, format liever niet mijn computer opnieuw namelijk. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Beste is toch terug een format, want het kan een hele tijd duren voordat we het probleem gevonden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
mmm dat is balen zeg, is dit echt niet een eerder voorgekomen probleem? Heb namelijk echt 10 dagen geleden die format gedaan ofzo, echt vreemd dat er nu al iets stuk is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
met processexplorer van microsoft kijken welke dlls allemaal ingeladen zijn, verdachten zijn :
niet bedrijfsnamen en niet microsoft dlls

And this !! Is to go even further beyond!!!