Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oldtimer uit buienland, Wegenbelasting

Pagina: 1
Acties:

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Topicstarter
Nu betalen wij natuurlijk allemaal wegenbelasting in het geval van bezit auto. maar nu ik een oldtimer uit het buitenland heb aangeschaft kwam toch de volgende gedachte even bovenwater:

Auto uit buitenland heeft in land van herkomst altijd wegenbelasting betaald, Echter nu die is ge-importeerd naar nederland staat die geregistreerd als oldtimer en heeft daardoor vrijstellen voor wegenbelasting.

Nu mijn punt; de auto heeft nog nooit wegenbelasting betaald in nederland. Dat is toch een kromme wetgeving 8)7 (nu wil ik natuurlijk geen slapende honden wakkermaken)

Asus Zenbook i7 256gb

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

De auto is ouder dan 25 jaar -> geen wegenbelasting. Zijn niet zo heel veel auto's niet geimporteerd zijn. (volvo/smart/mitsubishi)

.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

houthakker

Poehé

Ik snap eigelijk niet waarom je zeurt. De auto heeft toch ook al 25 jaar Nederland vermeden?

Specs

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 14:24
Leuke titel. Je woont hier in Nederland toch al in buienland? :)

Maar on-topic: het gaat er ook niet zozeer om dat voor oldtimers al 25 jaar lang belasting betaald is.
De regel is gewoon dat dat bij auto's van 25+ niet meer hoeft.

Overigens heb ik ergens horen zeggen (dus geloof me niet op mijn woord) dat die belastingvrijstelling in de toekomst wellicht alleen zou zijn voor auto's die origineel uit NL komen.

En dat heeft dan misschien wel te maken met het feit dat voor die auto's inderdaad gedurende 25 jaar betaald is... Maar of dat allemaal waar is, dat weet ik niet.

Punctuality is the politeness of kings

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Topicstarter
houthakker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:37:
Ik snap eigelijk niet waarom je zeurt. De auto heeft toch ook al 25 jaar Nederland vermeden?
Ik geef alleen een discussie aan, Stel je importeerd een oldtimer auto uit het buitenland(typo in titel) daarmee rijd je binnen nederland dan heeft die auto nog nooit betaald kwa wegenbelasting in nederland.en gaat dat ook niet doen Daar zit toch een kronkel in de wetgeving?

Asus Zenbook i7 256gb

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Ghostrider schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Ik geef alleen een discussie aan, Stel je importeerd een oldtimer auto uit het buitenland(typo in titel) daarmee rijd je binnen nederland dan heeft die auto nog nooit betaald kwa wegenbelasting in nederland.en gaat dat ook niet doen Daar zit toch een kronkel in de wetgeving?
Hoe wou je dat anders doen? Nog meer heffen? :P betaal die 25 jaar wegenbelasting maar even voor je de weg op mag? Dat zou nog krommer zijn.

Net zoals je flinke korting krijgt op je bpm bij het invoeren van een oudere auto :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 22-01-2008 13:48 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ghostrider schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:45:
[...]

De gedachtengang betreffende het niet hoeven van wegenbelasting voor auto's van 25 jaar en ouder is niet het niet meer hoeven betalen van wegenbelasting omdat dat al 25 jaar gedaan is, maar het niet hoeven betalen van wegenbelasting omdat dit soort auto's vaak wordt gebruikt als liefhebbersauto en niet in eerste plaats als vervoermiddel.

Als je al de kronkel wil benoemen, kun je het beter hebben over de mensen die een klassieker aanschaffen met het doel daar dagelijks mee te gaan rijden om zodoende goedkoop te kunnen rijden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Topicstarter
ThunderNet schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Hoe wou je dat anders doen? Nog meer heffen? :P betaal die 25 jaar wegenbelasting maar even voor je de weg op mag? Dat zou nog krommer zijn.

Net zoals je flinke korting krijgt op je bpm bij het invoeren van een oudere auto :)
Nu ben ik persoonlijk van mening dat er wel genoeg belasting word geheft op het autorijden :( En ben ik ook een liefhebber van klassieke auto's, een logische manier zou naar mijn mening zijn om alsnog een belasting teheffen op deze voertuigen echter op een lager niveau.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1